Sökning: "Green Consumer behavior"

Visar resultat 6 - 10 av 117 uppsatser innehållade orden Green Consumer behavior.

  1. 6. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER

  2. 7. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  3. 8. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  4. 9. "The Limits of Nudging": A Case Study on Nudge-based Interventions in E-commerce Sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Athulya Purushothaman; [2023]
    Nyckelord :Pro-Environmental Behavior; Nudge; E-Commerce; Digitization; Digital Nudges; Consumer Behavior; Digital Marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Modern consumerism and overconsumption in e-commerce have profound ecological ramifications, necessitating the adoption of pro-environmental behavior. Imagine a world where sustainable choices are seamlessly integrated into our online shopping experience. LÄS MER

  5. 10. The Green Road to Luxury : Insights into the Perceptions of Sustainability in the Minds of Luxury Car Consumers

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Valeriia Lastovetskaia; João Pedro Alexandre Versteegen; [2023]
    Nyckelord :Luxury marketing; consumer behavior; decision-making; new luxury perception; automotive luxury;

    Sammanfattning : Background The alarming speed of environmental degradation is enhancing the need to shift current production and consumption habits towards more sustainable ones. Luxury producers face the necessity to act following their responsibilities to stimulate sustainable sourcing, manufacturing, and marketing. LÄS MER