Sökning: "Health message"
Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden Health message.
21. Antivaccinationsrörelsens avtryck i sociala medier
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : World health organization (WHO) har listat tio hot mot världshälsan varav två av dessa är pandemier och vaccinskepticism. Enligt forskare kommer pandemier drabba mänskligheten samtidigt som vaccinskepticismen ökar. LÄS MER
22. Communicating information during Covid-19 : Analysing strategic communication in a Swedish institution
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : On 11 March 2020 the World Health Organization (WHO) proclaimed the corona outbreak to be a pandemic, and on the same day, the first Swede, a person in his upper 70s, died of Covid-19. The Covid-19 pandemic had a significant impact on school settings and affected higher education globally. LÄS MER
23. Bedömning och undervisning inom idrott och hälsa : Sett ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This knowledge overview examines research regarding teaching and grading within the subjectphysical education for lower secondary school and upper secondary school. The essay isrestricted to a gender perspective in order to examine whether there is any impact on teachingand grading related to gender. LÄS MER
24. Trovärdig nyhetskonsumtion på Instagram; Influencers påverkan på unga vuxna
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : This study examined the topic of growing news consumption on Instagram and the impact that could have on the spread of misinformation. The purpose was to establish if there was an issue with news being mixed into a platform with Swedish influencers. LÄS MER
25. Särskild måttfullhet vid marknadsföring av tobaksprodukter - En analys av huruvida underrättsdomstolarna bedömer begreppet särskild måttfullhet utifrån lagens syfte
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The concept of particular moderation has governed the marketing of tobacco products since 1975. As a general rule, marketing of tobacco products is forbidden. One of the exceptions to this general rule is that commercial messages within shops may occur as long as they are not reaching out to people, intrusive or inciting the use of tobacco. LÄS MER