Sökning: "Icke-monetära belöningar"
Visar resultat 6 - 10 av 60 uppsatser innehållade orden Icke-monetära belöningar.
6. Individanpassning i ett generellt belöningssystem
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem är ett av de styrmedel som kan användas inom ekonomistyrning, detta innebär att organisationens ledning använder olika belöningar för att motivera sina anställda till att arbeta på det sätt som är mest fördelaktigt för organisationen. Individanpassade belöningssystem kan vara en utmaning för organisationer i och med att motivation skiljer sig mellan olika individer och anställda motiveras därför av olika faktorer. LÄS MER
7. Intern employer branding ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie om erfarenheter och upplevelser kring arbetsgivarvarumärket
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Idag ställs det höga krav på arbetsgivare att utmärka sig från sina konkurrenter för att kunna attrahera rätt kompetens samt behålla nuvarande personal, för att på så sätt kunna bli konkurrenskraftiga. Organisationer som aktivt utvecklar och skapar ett attraktivt arbetsgivarvarumärke kan både behålla och locka till sig arbetstagare, vilket gynnar företagens employer branding såväl internt som externt. LÄS MER
8. Spelifiering i m-hälsa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med en djupare förståelse kring hur användarupplevelsen av spelifierade m-hälsoapplikationer för kroniskt sjuka påverkas av icke-monetära belöningar. För att kunna göra detta har centrala områden gällande m-hälsa, spelifiering, spelelementet icke-monetära belöningar och användarupplevelse behandlats. LÄS MER
9. Personliga faktorers inverkan på vilken typ av belöningar individer motiveras av : en kvantitativ studie med fokus på försäkringsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att förklara hur personliga faktorer inverkar på vilken typ av belöningar individer motiveras av. Studien har en kvantitativ ansats där vi samlat in empiri via enkäter. Respondenterna är kundtjänstmedarbetare inom försäkringsbranschen. Studien inleds med en bakgrund, problematisering och syfte. LÄS MER
10. Belöningar, autonom motivation och dess påverkan på turnover intentions : - en studie på fastighetsmäklare i Stockholm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Belöningar, autonom motivation och dess påverkan på turnover intentions - en studie på fastighetsmäklare i Stockholm Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lizette Lundh och Gabriel Nordenhaag Handledare: Jonas Kågström och Martin Ahlenius Datum: 2021 - Juni Syfte Syftet med studie är att undersöka om autonom motivation spelar en medierad roll mellan monetära och icke monetära belöningar på turnover intention bland fastighetsmäklare i Stockholm. Metod Studien har genomförts med hjälp av en kvantitativ forskningsmetod där en internetbaserad webbenkät har skickats ut via programmet Qualtrics. LÄS MER