Sökning: "Ikea där livet händer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ikea där livet händer.
1. How to analyze identification in storytelling?
Master-uppsats, Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : This thesis examines the use of storytelling in advertising from a rhetorical perspective. Specifically, stories told in IKEA’s recent advertising campaign Där livet händer (Where life happens) will be analyzed. The purpose is to propose a way in which to analyze identification in storytelling. LÄS MER
2. ”Där livet händer” : En visuell analys av IKEA:s uppmärksammade kampanj
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Behovet av grafisk design ökar i samhället, genom både visuella och kommunikativa aspekter. Genom bestämda regelverk i form av grafiska profiler skapas en kommunikation mellan företag och mottagare. Denna kommunikation förmedlas genom grafiska medel och är väsentlig för formgivare att förstå. LÄS MER
3. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER
4. "Där livet händer" : En kvalitativ innehållsanalys av IKEAs reklamfilmer ”Där livet händer” ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie fokuserar på hur olika könsroller och familjestrukturer representeras i reklamfilmer ur IKEAs kampanj Där livet händer. Studien syftar även till att undersöka om innehållet i reklamfilmerna bryter eller förstärker de normer som finns i samhället. Specifikt studeras innehållet ur fyra reklamfilmer från deras kampanj. LÄS MER
5. ”Nu känner jag att IKEA verkligen bryr sig om oss": En kvalitativ studie om hur digital och emotionell storytelling i reklamfilm kan uppfattas som relationsskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to provide a deeper understanding of how digital and emotional storytelling can be used in advertising campaigns in order to build a relationship with recipients. Based upon previous research, theories about advertising, relationship marketing, digital and emotional storytelling, and narrative transportation have been presented. LÄS MER