Sökning: "Image analyse"

Visar resultat 1 - 5 av 348 uppsatser innehållade orden Image analyse.

  1. 1. Representation av genus i svenska ungdomsserier : En multimodal kritisk diskursanalys av genusrepresentation i Young Royals och Störst av allt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lizette Bergman; Erica Jonbacker; [2024]
    Nyckelord :Representation; stereotypes; gender; MCDA; Netflix; Young Royals; Störst av allt Quicksand ;

    Sammanfattning : The purpose of the study “Representation of gender in Swedish youth TV series” is to illustrate how genders are represented in Swedish youth tv-series. Young people are influenced by the media when creating their identities and shaping their views of the world. LÄS MER

  2. 2. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Moberg; [2024]
    Nyckelord :Consumers; Crisis communication; Damage control; Image; Image restoration theory; Organizations; Public relations; Situational crisis communication theory; Videogames;

    Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER

  3. 3. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  4. 4. eCRM PERSONALIZATION STRATEGIES : Influence of content personalization on consumer engagement performance of email marketing campaigns

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Daniela Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :CRM; email marketing; content personalization;

    Sammanfattning : Background: As personalization has become a common CRM strategy for companies to create valuable relationships with customers, users are receiving an increased amount of personalized communication, further research is needed on the influence of content personalization in specific channels, to improve customer engagement.  Purpose: This paper seeks to analyse the influence of eCRM content personalization strategies on the consumer engagement performance of email marketing campaigns building upon existing knowledge about the benefits and opportunities of personalization strategies. LÄS MER

  5. 5. Levande bilder i läroböcker : En bildanalys av förekomsten av ortodoxi, ortopraxi, och levd religion i bilder i religionskunskapsläroböcker för högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Kristoffer Olsén; [2023]
    Nyckelord :lived religion; orthodoxy; orthopraxy; religion and culture; religious education; sociology of religion; teaching; use of images; bildanvändning; levd religion; ortodoxi; ortopraxi; religion och kultur; religionssociologi; religionsundervisning; undervisning;

    Sammanfattning : Levd religion är ett växande forskningsområde inom religionsforskningen. Det svenska skolsystemet ska bygga på forskning och därför bör det enbart vara en tidsfråga innan lärare kommer bli ombedda att inkludera och undervisa elever i levd religion. LÄS MER