Sökning: "Implicit theories"

Visar resultat 11 - 15 av 127 uppsatser innehållade orden Implicit theories.

  1. 11. Public diplomacy and the reemergence of China

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Forsgren; [2022]
    Nyckelord :Soft power; public diplomacy; China; foreign policy; realism; constructivism; Belt and Road Initiative; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The reemergence of China as a global Great Power raises multiple questions regarding how China will exert its influence on the international arena. Arguably the most important feature of China’s current foreign policy, the Belt and Road Initiative (BRI) can be considered a manifestation of China’s contemporary ascendancy. LÄS MER

  2. 12. Mannens kärleksrelation till köttkulturen : En kritisk diskursanalys av matprogram ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Lennehag; [2022]
    Nyckelord :gender; masculinity; diet; cooking shows; genus; maskulinitet; kost; matprogram;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this essay has been to investigate how two male chefs: Per Morberg and Gustav Johansson, use cooking as an expression of their masculinity with a focus on how masculinity is portrayed in relation to meat-based and vegan diets. Research questions: – How do Morberg and Johansson present their masculinity in relation to the food that is cooked? In the form of cuisine, words and body language. LÄS MER

  3. 13. Sustainability Propaganda – The Oatly case : A qualitative content analysis of Oatly's external communication.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Maja Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Propaganda; brand activism; persuasion; rhetoric; strategic communication; Oatly; Propaganda; varumärkesaktivism; övertalning; retorik; strategisk kommunikation; Oatly;

    Sammanfattning : The brands' commitment to sustainability is being developed into an established market strategy, which means that the concept of brand activism is becoming increasingly common. Due to this development, the external communication that these brands drive also tends to adopt a more convincing and coercive approach in order to influence the consumers. LÄS MER

  4. 14. Unga ledare - En kvalitativ studie om hur unga ledare etablerar ledarskap i relation till äldre anställda

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hugo Murgård; Kasper Bassøe Rehnström; Anton Persson; [2022]
    Nyckelord :Unga chefer; Prototypikalitet; Legitimitet; Social identitetsteori; Implicit ledarskapsteori; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Unga ledare - En kvalitativ studie om hur unga ledare etablerar ledarskap gentemot äldre anställda Seminariedatum: 2 juni 2022 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i Organisation på Kandidatnivå Författare: Kasper Bassøe Rehnström, Hugo Murgård och Anton Persson Handledare: Christine Blomquist Fem nyckelord: Unga chefer, Prototypikalitet, Legitimitet, Social identitetsteori, Implicit ledarskapsteori Forskningsfråga: Hur etableras unga chefers ledarskap i relation till äldre medarbetare? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur unga chefer ur ett identitetsperspektiv upplever rollen som ledare över personer som är äldre än dem själva för att kunna analysera hur de utövar sitt ledarskap. Metod: En kvalitativ studie har gjorts för att kunna besvara vår frågeställning och syfte. LÄS MER

  5. 15. Är gräset grönare på andra sidan landsgränsen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bengtsson; Katarina Anagnosti; Ebba Badersten; [2022]
    Nyckelord :IFRS 16; accounting differences; Scandinavia; application of IFRS; discount rate; interpretation of accounting standards; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Is the grass greener on the other side of the border? A study on the differences in the application of IFRS between Scandinavian countries. Seminar date: 14 January 2022. Course: FEKH69 Degree project undergraduate level, Business Administration, 15 University Credit Points. LÄS MER