Sökning: "Intention-to-buy"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet Intention-to-buy.

  1. 1. Returpolicys påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie kring hur olika returkomponenter påverkar konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Janzén; Rebecca Rönn; [2022]
    Nyckelord :Returns; return policies; return behavior; return time; return cost; return effort; perceived risk; purchase intention; e-commerce; Returer; returpolicys; returbeteenden; returtid; returkostnad; retutansträngning; upplevd risk; köpavsikt; e-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur e-handelsföretags returpolicys, mer specifikt returkomponenterna returtid, returkostnad och returansträngning, kan påverka konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online. Studien utgår från tre hypoteser, vilka är: “Längre returtider resulterar i en lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online”, “Lägre returkostnader leder till lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online” samt “Lägre returansträngning medför att konsumenter upplever en lägre risk vid köp av kläder online”. LÄS MER

  2. 2. Man ska ha elbil? En kvantitativ undersökning kring vilka faktorer som påverkar konsumenters intention till att köpa elbil

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celie Holmgren; Iris Viel Lamare; [2022]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; Intention; Attitude; Value-Belief-Norm; Electric car;

    Sammanfattning : One of the sectors that contributes the most to greenhouse gas emissions is the ground transport sector. Cars that are fully or partially powered by electricity are an important tool to reduce emissions in this area. LÄS MER

  3. 3. Analysis of consumer behavior toward organic food products in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Neda Yadegari; [2022]
    Nyckelord :Organic food; Sustainable consumption; Theory of Planned Behavior; Consumer behavior; Purchasing intention; Consumer attitude; Subjective norms; Perceived behavioral control; Behavioral intention gap;

    Sammanfattning : Organic food has attracted attention from many consumers in recent years, both in Sweden and internationally. Due to people's growing interest in sustainable production and consumption, many researchers have attempted to identify and explain the motives and barriers that influence the intention to buy and consume organic food. LÄS MER

  4. 4. Sustainable Mobility : A quantitative study on the influence of user attitudes and risk perceptions on the consumer's intention to purchase electric vehicles.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Winnie Akoth; [2022]
    Nyckelord :electric vehicles; purchase intention; behaviour; perception; theory of planned behaviour; elfordon; köpintention; beteende; perception; teori om planerat beteende;

    Sammanfattning : In the last decade the automobile industry has invested heavily in the developments of better vehicles, in regards to performance, emissions and also durability. The latest development has been the introduction of electric vehicles into the markets. LÄS MER

  5. 5. Are companies in Luleå not responding to negative reviews - and are consumers in Luleå reading the reviews?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johan Eriksson; Axel Rudling; [2022]
    Nyckelord :Electronic word-of-mouth; word-of-mouth; negative reviews; reviews; service recovery; eWOM; WOM; negative; positive; survey; Luleå;

    Sammanfattning : People's engagements in social communities online have over recent years proven to be of great importance on others' opinions when purchasing products. Word-of-Mouth (WOM) has been around since ancient times and is a concept about consumers communicating with each other about their experience about services and products. LÄS MER