Sökning: "JRPG"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet JRPG.

  1. 1. JRPG VS WRPG : En jämförande studie av Xenoblade Chronicles X och The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :rollspel; datorspel; komparation; kultur; genrekonventioner;

    Sammanfattning : Detta arbete är en komparativ analys som jämför genrekonventioner i berättarstruktur och kulturellt inflytande i japanska och västerländska datorrollspel. De spel som analyseras är Xenoblade Chronicles X (2015) och The Witcher 3: Wild Hunt (2015). LÄS MER

  2. 2. “Reading” Japanese Role-playing Games : On the Example of Atelier Shallie DX (2020)

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för japanska

    Författare :Cezar Apreotesei B.; [2020]
    Nyckelord :Japanese Role-playing Games; Video Games; Story Games; Atelier Shallie; Japanese Studies; Game Studies; Ludonarratology; ロールプレイングゲーム、ビデオゲーム、ストーリーゲーム、シャリーのアトリエ、日本学科、ゲーム学科、ルドナラトロジー;

    Sammanfattning : The Japanese role-playing games attract players worldwide. Though, this is not necessarily due to a fascination with Japanese culture. While considering recent research on video games in Japanese Studies, especially the monograph by Rachael Hutchinson, this thesis puts an emphasis on Game Studies, as represented by Espen Aarseth. LÄS MER

  3. 3. Kriget i landet långt borta : En historiebruksanalys av spelet Valkyria Chronicles

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Nicklas Ernberg; [2018]
    Nyckelord :use of history history narratology the west; Historiebruk occidentalism historia narratologi japan rpg jrpg väst;

    Sammanfattning : This study seeks to analyze the japanese role-playing video game Valkyria Chronicles. Since the game uses a fictionalized european scene of World War 2 as its setting, it is an interesting object for analysis. LÄS MER

  4. 4. The J in JRPG : Finding collectivism or individualism in games

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Anton Classon; [2017]
    Nyckelord :Roleplaying games; JRPG; combat; collectivism; individualism;

    Sammanfattning : This paper covers the JRPG subgenre as it compares to the greater RPG genre. These will be compared through how games can, through their mechanics, be traced back to which types of society the games originate from. These societal types are collectivism and individualism, as defined by Richard Brislin (2000). LÄS MER

  5. 5. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy logic;

    Sammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER