Sökning: "Johansson Malin"
Visar resultat 16 - 20 av 361 uppsatser innehållade orden Johansson Malin.
16. "Att räcka till" : Pedagogers perspektiv och erfarenheter om inkludering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogers definition av inkludering och faktorer som påverkar deras arbete i att skapa förutsättningar för alla barns behov. Genom kvalitativa intervjuer analyserades datamaterialet med tematisk analys utifrån kompensatoriska, kritiska och dilemmaperspektiv. LÄS MER
17. Las expectativas y la motivación en la asignatura de español como lengua moderna : Un estudio en alumnos de noveno grado en la escuela obligatoria
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/SpanskaSammanfattning : En esta tesina se reporta una investigación sobre las expectativas y la motivación que los alumnos tienen en la escuela obligatoria, noveno grado, con respecto a la asignatura de español como lengua extranjera. El estudio se basa en un cuestionario y cinco entrevistas. LÄS MER
18. Motivera i det bästa av två världar : En kvalitativ flerfallstudie om hur ledare arbetar med motivation hos medarbetare i hybrida arbetsplatser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Titel: Motivera i det bästa av två världar Författare: Isabelle Gagner-Geeber och Malin Palm Handledare: Janet Johansson Bakgrund: Hybrida arbetsplatser har omformat företagsvärlden, och beskrivs som framtidens sätt att arbeta på. Då arbetssättet innebär en kombination av arbetsplatser där anställda arbetar både på plats och distans, skapas unika möjligheter och utmaningar för den hybrida arbetsplatsen. LÄS MER
19. Barns utbildningskontinuitet : En studie om vad som påverkar barns övergångmellan förskola, förskoleklass och fritidshem, samtspecialpedagogens roll i dessa
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Övergången mellan förskola och skola kan för en del barn upplevas som utmanande.Tidigare forskning har pekat på komplexiteten i barns övergångar och vikten av attgod samverkan mellan alla aktörer i barns närhet sker, för att främja deraskontinuitet. LÄS MER
20. Behandlingsstrategier vid bemötande av patienter med aggressivt beteende efter förvärvad hjärnskada. En systematisk litteraturöversikt
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Varje år drabbas cirka 70 000 personer av en förvärvad hjärnskada och mellan 11–96 % av dessa har i akutskedet ett aggressivt beteende. I litteraturen är rekommendationen att i första hand använda icke-farmakologiska strategier för att öka patientsäkerheten. LÄS MER