Sökning: "Kommunikationsprocessen sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Kommunikationsprocessen sociala medier.

  1. 1. Ät rätt – Lev väl!

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Jimmie Hellström; [2020-08-17]
    Nyckelord :Ehälsolitteracitet; Fysisk aktivitet; Hälsobudskap; Hälsopromotion;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ses en ökad digitalisering i den västerländska världen. Barn och ungdomar som växer upp i dag använder internet i allt större utsträckning. Människan är ständigt uppkopplad och kan med en knapptryckning nå hela världen, samtidigt som det finns en växande fysisk och psykisk ohälsa i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Strategisk kommunikation, engagemang och interaktion : En jämförande studie mellan tre företags kommunikativa strategier på Facebook

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Helena Jern; Oskar Lindroth; [2017]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Interaktion; Engagemang; Relationship management; Reputation management;

    Sammanfattning : Strategisk kommunikation har förändrats i och med sociala medier eftersom att den traditionella kommunikationsprocessen utvecklats. Tidigare har organisationer varit sändare av kommunikation medan målgrupper har varit mottagare och sociala medier har möjliggjort enklare och snabbare interaktion. LÄS MER

  3. 3. ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” − En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Hellberg; Amanda Nergelius; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; strategier; strategisk kommunikation; översättning; språkfunktioner; PR-konsulter; kultur- och nöjesbranschen; organisation;

    Sammanfattning : Titel ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” – En kvalitativ studie av kultur och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier Författare Emma Hellberg och Amanda Nergelius Kurs Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2014 Handledare Magnus Fredriksson Uppdragsgivare Plyhm Kommunikation Syfte Syftet är att kartlägga hur strategier för sociala medier implementeras i organisationer och eventuella skillnader mellan organisationer som tagit hjälp av PR-konsulter respektive de som inte har gjort det. Metod och material Kvalitativa intervjuer med informanter på elva organisationer i kultur och nöjesbranschen. LÄS MER

  4. 4. Musikbolags kommunikationsprocess via social media

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrina Bengtsson; Cecilia Wiklund; Angelica Wass Granquist; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; kommunikationsprocess; sociala medier; Facebook; Instagram; Twitter; Spotify; Youtube; internet; musikindustrin; musikbolag;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Musikbolags kommunikationsprocess via social media Författare: Sabrina Bengtsson, Angelica Wass Granquist och Cecilia Wiklund Handledare: Joachim Timlon Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Management, Linnéuniversitetet, Hösttermin 2013-2014. Forskningsfråga Hur kommunicerar svenska musikbolag med sina kunder genom social media? Syfte Syftet med uppsatsen är att beskriva hur kommunikationsprocessen ser ut via social media, analysera hur svenska musikbolag kommunicerar via sociala medier samt ge rekommendationer till hur de på bästa sätt kan kommunicera med kunderna via de sociala medierna. LÄS MER

  5. 5. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Fjellström; Johan Sandberg; [2013]
    Nyckelord :extremsport; generation y; sponsring; sponsrade; spornsrade atleter; atleter; idrott; sociala medier; marknadsföring; reklam; meddelanden; konsumentbeteende; kommunikationsprocessen; kommunikationsprocesser;

    Sammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER