Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Internkommunikation vid förändringsarbete : En djupstudie av ett enskilt fall

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :David Axelsson; Monica Axeldahl; [2015]
    Nyckelord :Internkommunikation; kommunikation; kommunikationsstrategi; förändringsarbete; verksamhetsutveckling; organisationsförändring;

    Sammanfattning : Den problemformulering som denna uppsats har besvarat har varit hur kommunikations-strategin i ett specifikt förändringsarbete kan beskrivas, samt vilka jämförelser som kan gö-ras mellan kommunikationsstrategin och det teoretiska ramverket. Undersökningen i upp-satsen har baserats på en abduktiv ansats med i huvudsak deduktiv inriktning där kvalitativ och kvantitativ data samlats in från de som varit drivande av förändringen, samt de som varit föremål för förändringen. LÄS MER

  2. 2. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER

  3. 3. En jämförelse av kommunikationsstrategier : Vid två förändringsprocesser i ABB

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Carolina Eriksson; Caroline Holm; [2013]
    Nyckelord :kommunikationsstrategi; förändringsstrategi; kommunikation; förändring; affärssystem; SAP; strategi;

    Sammanfattning : Detta arbete är en studie som jämför två olika förändringsprocessers kommunikationsstrategier. De båda förändringsprocesserna skedde i ABB och handlade om byte av affärssystem till SAP. Vi jämför de båda fallen med varandra samt med teorier som rör förändringsstrategier, kommunikationsstrategier och kommunikation. LÄS MER

  4. 4. FÖR ÄNDRINGENS SKULL - en studie av hur ledarskap kan användas som verktyg för att styra en förändring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Madeling; Stefan Olsson; Henrik Möller; [2009]
    Nyckelord :Ledarskap; Organisationskultur; Strategi; Kommunikation; Change Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: FÖR ÄNDRINGENS SKULL – en studie av hur ledarskap kan användas som verktyg för att styra en förändring. Seminariedatum: 2009-06-03. Ämne/kurs: FEKP01, Examensarbete magisternivå, Företagsekonomi, Strategi, 15 HP. Författare: Simon Madeling, Henrik Möller & Stefan Olsson. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation vid förändring: En empirisk studie om anställdas uppfattning av kommunikation vid organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Sofia Gille Johansson; Ann-Catrin Jönsson; [2006]
    Nyckelord :organisationsförändring; förändringsreaktioner; organisationskommunikation; kommunikation; individ; kommunikationsmedel; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : I en föränderlig omvärld är det nödvändigt för organisationer att utvecklas och förändras för att delta i samhällets utveckling. Vid en förändring är det viktigt för ledningen att använda sig av kommunikation som ett redskap för att öka möjligheten att uppnå en framgångsrik förändring. LÄS MER