Sökning: "Language teacher"
Visar resultat 1 - 5 av 1442 uppsatser innehållade orden Language teacher.
1. Exploring the Integration of Artificial Intelligence Tools in English as a Foreign Language (EFL) Pedagogy. A Literature Review
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : The introduction of artificial intelligence (AI) tools in schools has sparked a polarised debate about its negative impact on critical thinking, plagiarism, and problem-solving skills. Future educators will be affected by the tools, prompting this thesis to explore their potential benefits and challenges through a literature review. LÄS MER
2. Hemläxor för flerspråkiga elever i ämnet svenska : En intervjustudie med sex lärare i årskurs 4-6
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Studiens syfte är dels att undersöka hur lärare och skolor arbetar med hemläxor i ämnet svenska för flerspråkiga elever i årskurs 4–6, dels att tolka hur arbetet med hemläxor förhåller sig till sociokulturell teori. Materialet är insamlat med semistrukturerade intervjuer med sex grundskollärare och därefter analyserats utefter innehållet. LÄS MER
3. Alla barns rätt att nå en högre språklig nivå. : En kvalitativ studie om hur varje barns språkutveckling kan utvecklas genom högläsning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The purpose of the study is to investigate how preschool teachers work to develop each child's language development in reading aloud situations. Based on the purpose, the following questions were formulated: In what ways do preschool teachers challenge each child individually in their language development in read-aloud situations? and Which factors do the preschool teachers describe as decisive for how the adaptations look in reading aloud situations? To answer the questions, a qualitative method was used in the form of video observations and semi-structured interviews. LÄS MER
4. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER
5. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER