Sökning: "Linus Håkansson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Linus Håkansson.
1. Justification for Transnational Environmental Civil Disobedience
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The following essay argues that Transnational Civil Disobedience may be justified when it is applied to questions relating to global climate change. Civil Disobedience as a politically motivated form of lawbreaking posits questions regarding political obligation and citizenship and such questions are amplified when applied to the transnational level. LÄS MER
2. Visualizing cadastral parcels for surveyors using handheld Augmented Reality
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The purpose of this study consists of gaining an understanding about Augmented Reality (AR) and if this technology can help land-surveyors to visualize cadastral parcels using an iOS app. In addition, the app is also used to get insights of what it takes for an AR system to replace 2D paper maps completely. LÄS MER
3. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER
4. Probably the Best Sponsorship in the World : En kvantitativ studie om hur en idrottsförenings varumärkesimage påverkas av alkoholrelaterad sponsring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsorer som förknippas med alkohol kan påverka en idrottsförenings varumärkesimage. Detta kontroversiella fenomen har blivit vanligt inom idrotten idag. Vi ville därför ta reda på vilken effekt det får på idrottsföreningens varumärke. LÄS MER
5. Samhällsansvar som kommunikativt verktyg : En studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Sammanfattning Titel: Samhällsansvar som kommunikativt verktyg - en studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR. Författare: Olivia Ahlberg och Josefine Håkansson Handledare: Malin Hallén Examinator: Linus Andersson Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Medie- och kommunikationsvetenskap [15hp] Termin: VT-16 Antal ord: 13 224 Syfte och frågeställningar: Uppsatsens syfte är att bidra till djupare förståelse för Lindex kunders uppfattningar av företagets CSR-arbete. LÄS MER