Sökning: "Marknadsföring reklambyrå"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Marknadsföring reklambyrå.
1. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER
2. Ansvarig för ansvar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER
3. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER
4. REKLAMBYRÅN & HÅLLBAR UTVECKLING – En explorativ studie Om hur marknadsförare ser på sin reklambyrås roll och möjligheter i omställningen till en hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Belysa och problematisera marknadsförares syn på sin reklambyrås roll i omställningen mot en hållbar utveckling. Metod En kvalitativ studie med explorativ ansats baserad på tre intervjuer med anställda på en reklambyrå Teoretiska perspektiv Teorin beskriver och förklarar begreppen konsumtion, hållbar utveckling och hållbar marknadsföring, till största del utifrån teoretikerna. LÄS MER
5. Storytelling i reklamfilm utifrån ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Abstrakt I vårt arbete har vi utgått från bland annat begreppet storytelling. Storytelling innebär att man använder sig av historier vid exempelvis marknadsföring. Storytelling kan till exempel användas för att stärka ett varumärke eller för att marknadsföra en enskild produkt eller tjänst genom till exempel reklamfilm. LÄS MER