Sökning: "Nyckelord: bild ämnet"

Visar resultat 21 - 25 av 77 uppsatser innehållade orden Nyckelord: bild ämnet.

  1. 21. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Simon Andersson; Gustaf Persson; [2019]
    Nyckelord :Country-of-origin; COO; Country-of-origin effects; Product evaluation; Cultural differences; Made in China; Consumer behaviour; Purchase decision; Trust;

    Sammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market  Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER

  2. 22. Begrepp inom ellära i digitala läromedel inom fysik för årskurs 4-6

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Mannfalk; [2019]
    Nyckelord :läromedelsanalys; naturvetenskapliga begrepp; Begrepp; Fysik; läromedel; textanalys;

    Sammanfattning : Swedish abstractFöljande studie är ett examensarbete för grundskolan 4-6 fördjupningsämne No – teknik. Bakgrunden till studien är att jag under utbildningen fått höra att man bör arbeta med naturvetenskapliga begrepp. LÄS MER

  3. 23. Relationen mellan brand awareness och eWOM i förhållande till tillit

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Jonsson; Gabriel-Johan Saliba; [2019]
    Nyckelord :eWOM; trust; brand awareness; WOM; credibility; anonymity.; eWOM; tillit; brand awareness; WOM; trovärdighet; anonymitet.;

    Sammanfattning : Titel: Relationen mellan brand awareness och eWOM i förhållande till tillit Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Jonsson och Gabriel-Johan Saliba Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: Juni 2019 Syfte: Syftet med studien är att undersöka om relationen mellan trovärdigheten av eWOM och tillit är starkare än relationen mellan brand awareness och tillit.  Metod: I denna studie har vi använt en kvantitativ metod och en webbaserad enkätundersökning för att bekräfta eller förkasta våra fyra hypoteser. LÄS MER

  4. 24. Intern bemanningspool för att öka flexibilitet och lönsamhet : Risker och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Johanna Nilsson; Jonna Sandin; [2018]
    Nyckelord :Staffing strategy; internal staffing bank; flexibility; health; work rotation; Personalstrategi; intern bemanninspool; flexibilitet; hälsa; arbetsrotation;

    Sammanfattning : Under dagens förhållanden räcker det inte längre med att endast erbjuda bra produkter, det är viktigt att företagen är så effektiva som möjligt på alla vis. Med en osäker marknad skapas variationer i efterfrågan, ett sätt att hantera dessa variationer är att skapa ett flexibelt företag. LÄS MER

  5. 25. Instagrams filter - Jakten efter den perfekta bilden : En studie om hur redigering av en bild kan påverka attityd till ett motiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Miranda Nordholm; [2018]
    Nyckelord :Color theory; Social Media; Instagram; Filter; Image Editing; Bildredigering; Färglära; Instagram; Sociala medier; Filter;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of the thesis is to investigate whether there is any editing combination in the form of different filters published in the Instagram app, which is noticeably different from each other in the form of negative or positive response. Method – In order to obtain answers to the question, the study has sought to anchor as many theories as possible in scientific, published material. LÄS MER