Sökning: "Ordet varför"
Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade orden Ordet varför.
16. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER
17. Ansvarens uttryck i VD-ordet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag står världen inför stora klimatförändringar där industribranschen står för cirka en tredjedel av växthusutsläppen. För att jorden ska vara bestående till kommande generationer krävs det hårt arbete kring hållbar utveckling, framförallt inom industrier. LÄS MER
18. PropTech och digitala tjänster för hyresbostäder
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Den digital utveckling påverkar ständigt världsekonomin och ordet PropTech blivit ett världsomspännande fenomen. Digitaliseringen påverkar alla led inom fastighetsbranschen från hyresgäst till investerare och ägare. Detta genom att effektivisera och utveckla befintliga processer och lösningar. LÄS MER
19. Fiasko eller bara tung förlust? : En kvalitativ innehållsanalys om hur herr- och damhockey skildras vid sportslig motgång
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Skillnader och eventuella orättvisor mellan kvinnor och män inom idrott, och då kanske framför allt inom lagidrott, är något som har hamnat i fokus på senare år. Det är en fråga som majoriteten av svenska nyhetsmedier väljer att lyfta med jämna mellanrum. LÄS MER
20. Pressen och dess gestaltning av islam och muslimer : En studie om representationen av islam och muslimer uifrån närhetsprincipen i svenska medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/ReligionsvetenskapSammanfattning : I Sverige lever det idag en minoritet av personer som uppfattar sig själva som muslimer, troende eller kulturellt. Till följd av detta har jag valt att analysera hur gestaltningen har sett ut av islam och muslimer under perioden 1 januari 1994 till den 31 december 2019. LÄS MER