Sökning: "Place branding"

Visar resultat 6 - 10 av 272 uppsatser innehållade orden Place branding.

  1. 6. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  2. 7. Constructing Heroes and Villains : Identifying Narratives in the Ukrainian Defence’s Social Media Presence

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lydia Holmén; [2023]
    Nyckelord :digital diplomacy; nation branding; security branding; narrative; security narrative;

    Sammanfattning : This paper examines the narratives that Ukraine is telling through their official Defence of Ukraine account on X, and what the implications of those narratives are. At the time of this study, a conflict is taking place in Ukraine after the invasion of Russia on Ukrainian territory. LÄS MER

  3. 8. The Role of Outdoor & Nature Events in Place Branding : A case study of Destination Jönköping

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Ahmad Malaekah; Philip Jidah; Felix Kellgren; [2023]
    Nyckelord :Place Branding; Small Cities; Events; Outdoor Nature; Jönköping;

    Sammanfattning : As place branding becomes more significant to a city, events have become a way to attract visitors nationally and internationally. Large cities are putting on events that can attract millions of people. While the literature has excellent knowledge on events in place branding, the small city is neglected. LÄS MER

  4. 9. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  5. 10. Sonic Brand Malmö : - En analys av Malmö stads ljudidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Martin Roos; [2023]
    Nyckelord :Audio branding; Brand; Place branding; Sonic branding; Soundmark; Soundscape; Malmo; Ljudvarumärke; Ljudidentitet; Ljudlandskap; Ljudmärke; Platsmarknadsföring; Varumärke; Malmö;

    Sammanfattning : Jag har analyserat Malmö stads ljudidentitet ur flera perspektiv och funnit att de i stort har följt tidigare forskning och vedertagna varumärkesprocesser när de arbetat fram stadens ljudidentitet. I jämförelse med tidigare forskning och branschpraxis saknas dock ett par delar i processen som kan haft betydelse för slutresultatet. LÄS MER