Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. En precisionsstudie av förstärkt verklighet som positioneringsverktyg

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Mattias Didriksson; Anders Blomkvist; [2015]
    Nyckelord :Augmented reality; AR; precision; third person perspective; indoor tracking;

    Sammanfattning : This study investigates augmented reality using third person perspective and what precision can be achieved by using this method. There have been prior studies in regards to precision using augmented reality, however studies using third person perspective is scarce. LÄS MER

  2. 7. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmie Wikström; Westerlund Sara; [2014]
    Nyckelord :Packaging design; visual communication; organic; packaging communication; organic packaging design; packaging; Förpackningsdesign; visuell kommunikation; ekologi; förpackningskommunikation; ekologisk förpackningsdesign; förpackningar;

    Sammanfattning : Titel: Att vara ekologisk - En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar. Författare: Sara Vesterlund och Emmie Wikström Kurs, termin och år: Kandidatuppsats 15 hp, HT 2014 Handledare: Kent Lövgren Antal ord i uppsatsen: 21 297 Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. LÄS MER

  3. 8. En miljömärknings påverkan på varumärke & konsumentbeteende

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Rosanna Wallgren; Cecilia Claesson; [2008]
    Nyckelord :KRAV; Eco-label; brand; consumer behaviour; buying process; KRAV; miljömärkning; varumärke; konsumentbeteende; köpprocess;

    Sammanfattning : Det krävs att företag utvecklar sig för att vara konkurrenskraftiga på en ständigt föränderlig marknad. Ett sätt för företag i livsmedelsbranschen att differentiera sig är att endast använda ekologiska råvaror i framställningen av sin produkt. LÄS MER

  4. 9. Shop-in-shop som positioneringsverktyg i dagligvaruhandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas C Kozub; Peter Johansson; [2007]
    Nyckelord :Shop-in-Shop; Marknadsmix; Positionering; Dagligvaruhandel; Fallstudie; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att göra en studie av shop-in-shop-konceptet inom dagligvaruhandeln, och att se om konceptet påverkar positioneringen. Metod: En explorativ fallstudie, kvalitativa intervjuer och besök i butikerna ligger som grund för den empiriska datan, analysen och resultatet. LÄS MER

  5. 10. Icke glorifierande reklam inom mode

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Lindsjö; Johan Svärd; Karl Lans; Petréa Renhed; [2003]
    Nyckelord :mode; reklam; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen behandlar motbilder i reklam, icke glorifierande reklam och dess uppkomst. För att belysa den icke glorifierande reklamen och dess bakgrund har vi valt att använda fyra olika modeföretag med starkt framträdande reklam. LÄS MER