Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. En precisionsstudie av förstärkt verklighet som positioneringsverktyg
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : This study investigates augmented reality using third person perspective and what precision can be achieved by using this method. There have been prior studies in regards to precision using augmented reality, however studies using third person perspective is scarce. LÄS MER
7. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Att vara ekologisk - En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar. Författare: Sara Vesterlund och Emmie Wikström Kurs, termin och år: Kandidatuppsats 15 hp, HT 2014 Handledare: Kent Lövgren Antal ord i uppsatsen: 21 297 Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. LÄS MER
8. En miljömärknings påverkan på varumärke & konsumentbeteende
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Det krävs att företag utvecklar sig för att vara konkurrenskraftiga på en ständigt föränderlig marknad. Ett sätt för företag i livsmedelsbranschen att differentiera sig är att endast använda ekologiska råvaror i framställningen av sin produkt. LÄS MER
9. Shop-in-shop som positioneringsverktyg i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att göra en studie av shop-in-shop-konceptet inom dagligvaruhandeln, och att se om konceptet påverkar positioneringen. Metod: En explorativ fallstudie, kvalitativa intervjuer och besök i butikerna ligger som grund för den empiriska datan, analysen och resultatet. LÄS MER
10. Icke glorifierande reklam inom mode
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen behandlar motbilder i reklam, icke glorifierande reklam och dess uppkomst. För att belysa den icke glorifierande reklamen och dess bakgrund har vi valt att använda fyra olika modeföretag med starkt framträdande reklam. LÄS MER