Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. : How is Influencer Marketing an effective marketing strategy for the Fashion & Lifestyle Industry in Sweden to reach a female target group?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Stenström; Vendela Vallentinsson; [2016]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Celebrity Endorsement; E-word of mouth; Influencer Marketing; Bloggar; Produktplacering; E-förtroende; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. Datum: 2016-05-20 Nivå: Kandidatuppsats Författare: Sofia Stenström och Wendela Wallentinsson Handledare: Ulf Aagerup Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och upplysa om Influencer Marketing. LÄS MER

  2. 2. Bloggen i dagens medielandskap -­ En studie om bloggares samarbe-­ ten med externa aktörer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lena Andersson; Amanda Grynge; [2014-02-13]
    Nyckelord :Bloggar; bloggosfären; use and gratifications; dramaturgisk perspektiv; public relations; självpresentation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Titel: Bloggen i dagens medielandskap -­ En studie om bloggares samarbeten med externa aktörer Författare: Lena Andersson och Amanda Grynge Uppdragsgivare: More PR Kurs: Examensarbete i Medie-­ och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 3. PR-konsulter och bloggare; en win-win situation? : En studie om PR-konsulters förändrade arbetssätt i och med modebloggarnas framväxt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Girell; Sandra Kjellström; [2014]
    Nyckelord :PR-konsult; bloggare; mode; kommunikation; Jenkins; konvergens; marknadskommunikation; Bourdieu;

    Sammanfattning : Abstract Title: PR consultants and bloggers; a win-win situation? -  A study of PR consultants’ new adaptations in the labour market due to the emergence of fashion bloggers.  Authors: Cecilia Girell, Sandra Kjellström Tutor: Ylva Ekström Purpose: With the expansion of the Internet, fashion bloggers have gotten more power. LÄS MER

  4. 4. Samarbete, sponsring och sälj : En kvalitatativ studie av företags retoriska och argumentatoriska kommunikation gentemot bloggare

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Victoria Inoue; [2013]
    Nyckelord :blogg; bloggar; bloggare; marknadsföring; kommunikation; retorik; argumentation; CMC;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att analysera på vilket sätt företag kommunicerar gentemot bloggare i marknadsföringssyfte, i de fall där kommunikationen misslyckats eller uppfattats som negativ av bloggarna. Genom att med hjälp av metoder för brukstextanalys titta på retoriken och argumentationen i åtta mail som skickats från företag till bloggare, drogs slutsatsen att många av mailen saknade tyngd, både retoriskt och argumentatoriskt. LÄS MER

  5. 5. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Alma Johansson; Caroline Lundgren; [2012]
    Nyckelord :PR; bloggers; relations; two-way symmetric communication; digital identity; brand; PR; bloggare; relationer; tvåvägs-symmetsisk kommunikation; digital identitet; varumärke;

    Sammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER