Sökning: "Sebastian Sandström"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sebastian Sandström.
1. Orkestrering för ett matematiskt lärande : Praxeologier i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : I den här studien åskådliggörs tre skilda perspektiv på hur undervisning kan planeras ochorganiseras i relation till matematikinnehåll, struktur och yttre resurser. Tidigare forskningbelyser hur lärarens arbete kring planering i stor utsträckning kan vara avgörande förelevernas lärande i matematik. LÄS MER
2. A comparison study of the JBXDMY construction inAmerican and British English
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The "Just Because X Doesn't Mean Y" (JBXDMY) construction initially emerged in the1850s as a spoken expression, typically employed to convey a negative implication to theinterlocutor. This syntactic structure is prevalent in both British and American English, withthe most frequently observed variant in the British corpora being "Just Because X doesn'tmean Y," and in the American corpora, "X That doesn't mean Y. LÄS MER
3. Nycklar till ämnessamverkan : En didaktisk studie ur ett lärarperspektiv om samverkan med religionskunskap i årskurserna 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : Subject collaboration is a working method for teachers that is stated in the school's governing documents. The study has aimed to put subject collaboration with religious education in a context and investigate what subject collaboration looks like in practice, as well as some underlying factors that enable subject cooperation. LÄS MER
4. En litteraturöversikt kring inkluderingens inverkan påeleverna och undervisningen inom ämnet matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Ambitionen med denna kunskapsöversikt är att djupare undersöka huruvidainkluderingen kan påverka eleverna samt undervisningen. I denna skrivelse valde vidärför att undersöka resultaten i forskning på nationell och internationell nivå. LÄS MER
5. Minoritetsidrotters utrymme i en majoritetsidrotts-dominerad undervisning : En semi kvalitativ studie om skillnader mellan elevers upplevelser från en lektion med squash samt badminton
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : The aim of this study was to examine if there were differences in experienced level of activity and meaningfulness when trying a minority-sport for students at an upper secondary school. The activities that the students performed were squash and badminton. The level of operating profit during the lesions were examined in order to see differences. LÄS MER