Sökning: "Sebastian Sandström"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sebastian Sandström.

  1. 1. Orkestrering för ett matematiskt lärande : Praxeologier i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Sebastian Herbut; Nicklas Sandström; [2023]
    Nyckelord :Anthropological Theory of the Didactic ATD ; läromedel; matematikundervisning; orkestrering; planering; praxeologier; reflektioner;

    Sammanfattning : I den här studien åskådliggörs tre skilda perspektiv på hur undervisning kan planeras ochorganiseras i relation till matematikinnehåll, struktur och yttre resurser. Tidigare forskningbelyser hur lärarens arbete kring planering i stor utsträckning kan vara avgörande förelevernas lärande i matematik. LÄS MER

  2. 2. A comparison study of the JBXDMY construction inAmerican and British English

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Sebastian Sandström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The "Just Because X Doesn't Mean Y" (JBXDMY) construction initially emerged in the1850s as a spoken expression, typically employed to convey a negative implication to theinterlocutor. This syntactic structure is prevalent in both British and American English, withthe most frequently observed variant in the British corpora being "Just Because X doesn'tmean Y," and in the American corpora, "X That doesn't mean Y. LÄS MER

  3. 3. Nycklar till ämnessamverkan : En didaktisk studie ur ett lärarperspektiv om samverkan med religionskunskap i årskurserna 7–9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Matilda Sandström; Sebastian Söderström; [2023]
    Nyckelord :subject collaboration; cross-curricular collaboration; collaboration; cooperation; attitude; organizational factors; knowledge; religious education.; ämnessamverkan; samverkan; samarbete; inställning; organisatoriska faktorer; kunskap; religionskunskap.;

    Sammanfattning : Subject collaboration is a working method for teachers that is stated in the school's governing documents. The study has aimed to put subject collaboration with religious education in a context and investigate what subject collaboration looks like in practice, as well as some underlying factors that enable subject cooperation. LÄS MER

  4. 4. En litteraturöversikt kring inkluderingens inverkan påeleverna och undervisningen inom ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Sebastian Herbut; Nicklas Sandström; [2022]
    Nyckelord :inkludering; matematiksvårigheter; exkludering; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Ambitionen med denna kunskapsöversikt är att djupare undersöka huruvidainkluderingen kan påverka eleverna samt undervisningen. I denna skrivelse valde vidärför att undersöka resultaten i forskning på nationell och internationell nivå. LÄS MER

  5. 5. Minoritetsidrotters utrymme i en majoritetsidrotts-dominerad undervisning : En semi kvalitativ studie om skillnader mellan elevers upplevelser från en lektion med squash samt badminton

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Sandström; Joel Viksten; [2022]
    Nyckelord :Fysisk förmåga; Fysiska förutsättningar; Förutsättningar idrott och hälsa; Fysisk aktivitet; Motivation idrott och hälsa; Skolverket idrott och hälsa;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine if there were differences in experienced level of activity and meaningfulness when trying a minority-sport for students at an upper secondary school. The activities that the students performed were squash and badminton. The level of operating profit during the lesions were examined in order to see differences. LÄS MER