Sökning: "Social CRM in b2b"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Social CRM in b2b.
1. How do B2B companies approach CRM and the management of customer data in today’s era of social media and GDPR? : A Multiple Case Study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This multiple case study focuses on the customer relationship management (CRM) processes and the management of customer data within two international business-to-business (B2B) companies based in the southern parts of Sweden. This study explores and compares these companies’ approaches to CRM in today’s era of social media and the General Data Protection Regulation (GDPR). LÄS MER
2. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER
3. The Impact of Social Media as a Customer Relationship Management Tool : A B2B Perspective
Master-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : This study explores the association between the Customer Relationship Orientation of a company, their Social Media Use through Social Customer Relationship Management Capabilities, with Customer Relationship Performance in order to determine if Social Media can be used as an effective Customer Relationship Management tool in a business-to-business context. In addition, the research will explain if the company’s expectations conform to the customer’s experience. LÄS MER
4. Multichannel Integration: The Case of Infor
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This study’s aim is to examine how companies integrate their multiple CRM channels to enhance the relationships with the customers. A qualitative method was used and the collection of data was conducted from eleven interviews. The interviews were semi-structured with open-ended questions. LÄS MER
5. Sociala medier : En studie kring hur företag kan använda sociala medier för kunskaps- och informationsspridning
Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Studien redogör för vad tre företag anser att det finns för möjligheter med att använda sig av tekniker inom sociala medier. Både för att kunna sprida kunskap och information internt i företaget samt med kunder och partners externt. LÄS MER