Sökning: "Social Media data"

Visar resultat 16 - 20 av 2241 uppsatser innehållade orden Social Media data.

  1. 16. Kontroversiella ämnen i skolan: didaktik, utmaningar och ansvar : En uppsats om lärares reflektioner kring undervisning om kontroversiella ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Zoe Tomley; John Åberg; [2024]
    Nyckelord :Social science; Didactics; Civic education; Controversial issues; Sensitive issues; Teacher approach;

    Sammanfattning : This study aims to obtain a deeper understanding of upper secondary teachers’ didactical choiceswhen teaching about controversial or sensitive topics; and what the challenges and possibilities arewithin a subject. Controversial and sensitive topics are a part of our everyday life. LÄS MER

  2. 17. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 18. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alice Klevfors; Nilsson Isabell; [2024]
    Nyckelord :Impulsive consumption; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationship building; Instagram; emotions; qualitative interview study; thematic analysis; young women; Sweden; Impulsiv konsumtion; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationsskapande; Instagram; känslor; kvalitativ intervjustudie; tematisk analys; unga kvinnor; Sverige;

    Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER

  4. 19. Socionomers handlingsutrymme: En Studie om Arbetet med Våldsutsatta Barn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Felicia Olsson; Tove Müntzing; [2024]
    Nyckelord :Våldsutsatta barn; Barnets bästa; Handlingsutrymme; Samtycke; Lagstiftning; Stigma; Kunskap och Erfarenhet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to explore social workers' perceptions of their own capacity to work with children exposed to violence, focusing on maintaining the child's well-being and safety. The study examines the opportunities and limitations within their area of work, considering factors like consent, national laws and professional experience. LÄS MER

  5. 20. The role of social media in small and medium - sized restaurant businesses : A case study from Östersund, Sweden

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Sameera Prasanna Rodrigo; [2024]
    Nyckelord :Social media; SMEs; Restaurant business; RBV theory;

    Sammanfattning : Background: Social media has revolutionized the restaurant industry, and it plays a significant role by changing and offering new ways to engage with restaurant customers and build stronger customer relationships, market their products and services, and acquire new customers, manage restaurant reputation, enhance brand awareness, and stay competitive in an increasingly digital world. Even though some restaurants recognize and utilize the potential of social media to deliver the above benefits, still there are some restaurants that have outdated social media accounts or completely inactive in social media. LÄS MER