Sökning: "Sound transcription"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Sound transcription.

  1. 1. aiLangu - Real-time Transcription and Translation to Reduce Language Barriers : An Engineering Project to Develop an Application for Enhancing Human Verbal Communication

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vincent Ringström1; Iley Alvarez Funcke; [2023]
    Nyckelord :Sound transcription; Sound translation; AI; Deep learning; Real-time; Language barrier; Concurrency; Ljud transkription; Ljud översättning; AI; Djupinlärning; Real-tid; Språkbarriär; Samtidighet;

    Sammanfattning : The research area this report relates to is real-time automatic transcription and translation. The purpose of the work done for the report is to reduce the perceived language barriers online and to make a user-friendly application to make use of the latest deep learning technology to transcribe and translate in real-time. LÄS MER

  2. 2. Spectromorphological Reductions : Exploring and developing approaches for sound-based notation of live electronics

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Musik, medier och teater

    Författare :Hans Lennart Jonsäll; [2023]
    Nyckelord :live electronics; electronic music; electroacoustic music; notation; spectromorphology; typo-morphology; Sound Notation; digital musical instruments.;

    Sammanfattning : In this master’s thesis, a sound-based notation system is explored and developed in the composition and performance of a musical work for live electronics. My approach builds on existing systems for electroacoustic music analysis, most notably Dennis Smalley’s (1997) theory of spectromorphology and the symbolic language of Lasse Thoresen & Andreas Hedman (2007) based on Pierre Schaeffer’s typo-morphology, as well as Mattias Sköld’s (2023) adaptation of this system for composition and transcription (Sound Notation). LÄS MER

  3. 3. Imitation i sång, verktyg eller hinder? : En diskursanalytisk studie av sångpedagogers uppfattningar om röst, kropp och identitet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Elisabeth Vingård; [2023]
    Nyckelord :singing teaching; imitation; voice ID; the singing voice; discourse theory; qualitative interview; sångundervisning; imitation; röst-id; sångrösten; diskursteori; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka sånglärares syn på huruvida imitation kan vara ett verktyg eller hinder i sångutveckling och i strävan efter att hitta fram till ett eget röst-id. Det teoretiska ramverket i studien utgörs av diskursanalys med en diskursteoretisk ansats. LÄS MER

  4. 4. Expressive Automatic Music Transcription : Using hard onset detection to transcribe legato slurs for violin

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Falk; [2022]
    Nyckelord :Automatic Music Transcription; Signal Processing; Convolutional Neural Networks; Onset Detection; Music Information Retrieval; Automatisk musiktranskription; Signalbearbetning; Faltningsnätverk; Ansatsdetektion; Informationssökning av musik;

    Sammanfattning : Automatic Music Transcriptions systems such as ScoreCloud aims to convert audio signals to sheet music. The information contained in sheet music can be divided into increasingly descriptive layers, where most research on Automatic Music Transcription is restricted on note-level transcription and disregard expressive markings such as legato slurs. LÄS MER

  5. 5. Barns rätt till inflytande - en didaktisk (o)möjlighet? : En fenomenografisk studie om nyutexaminerade förskollärares uppfattningar av undervisning och inflytande samt följder av en lagstiftad Barnkonvention

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Malin Olsson; [2020]
    Nyckelord :preschool; newly qualified; didactic competence; participation; Convention of the Rights of the Child; phenomenography;

    Sammanfattning : This study has a two-fold purpose; to examine the conceptions of newly qualified preschool teachers concerning preschool teaching and children’s right to participation, as well as their conceptions of professional implications of the legislation of the Convention on the Rights of the Child (CRC) in January 2020. A lack of professional competence regarding CRC has been noticed in Sweden by the Committee on the Rights of the Child and the Swedish government has both published strategies to strengthen the rights of the child and introduced further training concerning CRC to preschool teachers. LÄS MER