Sökning: "Sparbanken"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade ordet Sparbanken.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Att navigera genom förändring : En fallstudie på sparbankens relevans och konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Janusev; Jeff Julin; [2023]
    Nyckelord :Sparbanker; digitalisering; regelverk; relevans; anpassning; intressenter;

    Sammanfattning : Digitaliseringens utveckling har medfört en expansion av tillgängliga tjänster inom bankväsendetför kunder. Samtidigt har det lett till nya regelverk och processer som banker måste anpassa sigtill. Tillsammans skapar nya aktörer, förändrade kundförväntningar och uppdaterade regelverk enföränderlig miljö inom bankindustrin. LÄS MER

  3. 3. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  4. 4. ”Fallerar den ena, fallerar den andra” : En studie av relationen mellan kulturell- och cybernetisk verksamhetsstyrning i Sparbanken Eken

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rasmus Grönvall; Joakim Ek; [2023]
    Nyckelord :Management Control; Management Control Systems; Management Control Systems as a Package; Cultural Control; Cybernetic Control; Relationship; Symbiosis.; Verksamhetsstyrning; verksamhetsstyrsystem; verksamhetsstyrning som paket; kulturell styrning; cybernetisk styrning; relation; symbios.;

    Sammanfattning : Examensarbete (4FE18E), Civilekonomprogrammet – Controller, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, VT 2023. Titel: ”Fallerar den ena, fallerar den andra” - En studie av relationen mellan kulturell- och cybernetisk verksamhetsstyrning i Sparbanken Eken Bakgrund och problem: Tidigare forskning har riktat fokus mot enskilda styrsystem och studerat dessa isolerade från varandra, något som bidragit till att ”antingen-eller-förhållanden” satt sin prägel och begränsat studiernas resultat. LÄS MER

  5. 5. Value creation through Businesses’ Support of Community Development

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olena Kryzhanovska; [2022]
    Nyckelord :corporate social responsibility CSR ; value creation; community development; business support; Business and Economics;

    Sammanfattning : The demand for integrating Corporate Social Responsibility into business has increased during recent decades. Despite the dramatic growth of demand for CSR, some researchers still criticize that it is a waste of money. However, other researchers see CSR as an opportunity and advantage to become more profitable and create a better reputation, etc. LÄS MER