Sökning: "Stegvis inlärning"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Stegvis inlärning.
1. Analogier i fysikundervisning : en undersökning kring användandet av analogier i undervisning om Bohrs modell för väteatomen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : I denna studie undersöktes hur analogier kunde användas i fysikundervisning. Studien var avgränsad till att enbart behandla analogier om Bohrs modell av väteatomen och dess energitillstånd. Analogierna var hämtade från olika svenska läromedel för kursen Fysik 2. LÄS MER
2. Development of training material for a process analysis tool in the paper industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Paperboard is accessible for everyone, such as packaging for provisions or beauty products. Paperboard consists of several layers of pulp and has different types of qualities depending on the material’s area of use. LÄS MER
3. Retrieval practice eller kontextuellt lärande? -en interventionsstudie om ordinlärning hos högstadieelever med språkstörning
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Isaksson, Anders och Karlsson, Sara (2020). Retrieval practice eller kontextuellt lärande?-en interventionsstudie om ordinlärning hos högstadieelever med språkstörning. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
4. Continual imitation learning: Enhancing safe data set aggregation with elastic weight consolidation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The field of machine learning currently draws massive attention due to ad- vancements and successful applications announced in the last few years. One of these applications is self-driving vehicles. A machine learning model can learn to drive through behavior cloning. Behavior cloning uses an expert’s behavioral traces as training data. LÄS MER
5. Digitala verktyg i matematikundervisning : En undersökning om digitala verktygs möjligheter att individualisera aritmetikinlärning.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : I studien analyseras utvalda digitala verktyg för att undersöka om de kan bidra till en ökad individualisering inom aritmetikinlärning i årskurs 4–6. Studiens syfte är även att undersöka om och hur de digitala verktygen ger möjlighet för stegvis inlärning inom aritmetik. LÄS MER