Sökning: "Tänka högt"
Visar resultat 16 - 20 av 153 uppsatser innehållade orden Tänka högt.
16. Högläsning som metod i undervisningens språkutvecklande arbete : En kvalitativ studie om hur lärare använder högläsning i det språkutvecklande arbetet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : För att kunna verka och medverka i dagens samhälle är det betydelsefullt att ha ett rikt och utvecklat språk (Skolverket, 2019, s. 257). Högläsning är ett bra sätt att främja elevers språkutveckling och berika ordförrådet. LÄS MER
17. Hästgödsel : en värdefull resurs
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : This report presents the resource horse manure and its different applications. The work is divided in two parts, a literature study and a case study. In the case study six stakeholders within agriculture and biogas production was interviewed. Horse manure is a resource to be used both in agriculture and biogas production. LÄS MER
18. Chatbotar ur ett UX-perspektiv : En undersökning i hur användarupplevelsen påverkas av chatbotar på svenska webbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Det blir mer uppenbart att många företag allt oftare väljer att använda sig av chatbotar. Främst gäller detta kundcentrerade sidor inom exempelvis e-handel där chatboten agerar som ett verktyg för att underlätta för kundtjänsten genom att kunna svara på enklare frågor. LÄS MER
19. Lässvårigheter och matematikinlärning : En kvalitativ studie om vilka arbetssätt och metoder lärare och speciallärare i årskurs 2-3 använder för att stötta elever med lässvårigheter
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka arbetssätt och metoder lärare använder inom årskurserna 2-3 för att stötta elever med lässvårigheter i matematikinlärningen samt motiven till dessa. Studien sökte också efter om det fanns några likheter och/eller skillnader mellan de arbetssätt och metoder som klasslärare och speciallärare använde. LÄS MER
20. RESOLVING USABILITY ISSUES IN WEBGIS : A Cognitive Science Approach
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study focuses on using cognitive principles in design, trying to resolve four problem areas (PA)found in the map layer panel of Umeå municipality’s webGIS. In a first step cognitive findings thatcould serve as principles for implementing design choices were identified. Four low fidelity (lo-fi)prototypes were created. LÄS MER