Sökning: "The customers attitude."

Visar resultat 21 - 25 av 339 uppsatser innehållade orden The customers attitude..

  1. 21. Instagram Influencers Impact on Customers' Intention on Purchasing Perfume

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :My Bui; Anh Tran; [2022]
    Nyckelord :purchase intention; influencer marketing; celebrity endorsements; source credibility; social media influencer; Instagram;

    Sammanfattning : Background: Celebrity endorsements is a marketing strategy that has been long used bymarketers to strengthen brands' reputations. Nowadays, due to the fast growth of socialmedia, number of people using social media increase day-by-day. Hence, the use of digitalplatforms as marketing channel has increasing. LÄS MER

  2. 22. "The Good Guys"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Björkman; Aleksandra Boskovic; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Advocacy; opinionsbildning; varumärkeskommunikation; sociala medier; varumärkeslojalitet; woke-washing; company-cause fit; livsmedelsindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för det relativt nya fenomenet Corporate Social Advocacy genom att undersöka hur det kommuniceras på sociala medier idag och hur budskapen mottas av konsumenter. För att besvara studiens frågeställningar har empiriskt material samlats in i form av två virtuella kvalitativa fokusgruppsintervjuer med deltagare från två olika generationer: generation X och generation Z. LÄS MER

  3. 23. Usability in a car pooling web application : In a carpooling application, how should information be displayed to improve usability with focus on effectiveness and attitude?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emilia Bylund Månsson; Olivia Jacobsson; Ludvig Hedlund; Martin Forsberg; William Rimton; Ossian Andersson; Wilma Adelsköld; Oskar Gunnarsson; William Wallstedt; [2022]
    Nyckelord :Usability; carpooling; web application; attitude; effectiveness; display;

    Sammanfattning : Usability is one important factor for customers to reach satisfaction. The purpose of this report was to investigate how information should be displayed on a carpooling web application to increase usability, focusing on the aspects of effectiveness and attitude. LÄS MER

  4. 24. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  5. 25. Intransporter av byggmaterial och inredning i bostadsprojekt : En studie om hur intransporter påverkar kvalitet

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Klara Wennersten; Andreas Rensberg Jansson; [2022]
    Nyckelord :Construction industry; Logistics; Quality management; Byggbranschen; Logistik; Kvalitetsteknik;

    Sammanfattning : Byggbranschen har karaktäriseras av långa, avancerade och dyra projekt med ständig förändring. Byggprojekt består temporära projektorganisationer som ofta bryts upp efter färdigställande av projektet. Byggprojekt drabbas ofta av förseningar och oförutsedda kostnader. LÄS MER