Sökning: "Varumärkesarbete"
Visar resultat 21 - 25 av 82 uppsatser innehållade ordet Varumärkesarbete.
21. Promoting sustainability through corporate branding : a case study of the Sustainable Brand Index
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Sustainability is now on the agenda of most companies and organisations in Sweden. The growing interest in corporate sustainability has led to that both the academic field and the business industry have taken initiatives to define, quantify and measure sustainability (Artiach et al., 2010). LÄS MER
22. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER
23. En röst från Danderyds sjukhus: Hur en offentlig organisation använder podcastmediet i sin varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In this bachelor’s thesis, the branding communication in Danderyd hospital’s podcast Akutsjukhuset is examined, aiming to generate knowledge regarding how a public organisation can use the podcast medium in its branding operations. Thus, the study intends to fill the knowledge gap regarding how public organisations use the podcast medium in their branding communication. LÄS MER
24. Finns det plats för alla? En kvalitativ studie kring kommunal platsmarknadsföring
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study examines the involvement and visibility of the citizens in municipal place branding, a trending phenomenon which has been criticized for not taking the diversity of a place, and its citizens, into consideration. The aim of this study is to elucidate how this problem is perceived by pro-fessionals. LÄS MER
25. Platsmarknadsföring och varumärkesarbete : En studie av kriterier för ett lyckat platsmarknadsföringsarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Globaliseringen har gjort att det är lättare att ta sig mellan platser än vad det tidigare varit. Det har resulterat i att platserna måste konkurrera om bland annat turister och företagsetablerare för att få tillväxt. LÄS MER