Sökning: "Varumärkesarbete"

Visar resultat 21 - 25 av 82 uppsatser innehållade ordet Varumärkesarbete.

  1. 21. Promoting sustainability through corporate branding : a case study of the Sustainable Brand Index

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Vilhelm Broman; [2017]
    Nyckelord :sustainability branding; Consumer Sustainability Indices; CSI; corporate sustainability;

    Sammanfattning : Sustainability is now on the agenda of most companies and organisations in Sweden. The growing interest in corporate sustainability has led to that both the academic field and the business industry have taken initiatives to define, quantify and measure sustainability (Artiach et al., 2010). LÄS MER

  2. 22. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Olivia Edlund; Sofia Brännström; [2017]
    Nyckelord :Living the Brand; organisationer; varumärken; värdeskapande kommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER

  3. 23. En röst från Danderyds sjukhus: Hur en offentlig organisation använder podcastmediet i sin varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Danielsson; Emma Jönsson; [2017]
    Nyckelord :branding; employer brand; public sector; podcast; New Public Management; storytelling; brand ambassadorship; identity building; relationship building; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this bachelor’s thesis, the branding communication in Danderyd hospital’s podcast Akutsjukhuset is examined, aiming to generate knowledge regarding how a public organisation can use the podcast medium in its branding operations. Thus, the study intends to fill the knowledge gap regarding how public organisations use the podcast medium in their branding communication. LÄS MER

  4. 24. Finns det plats för alla? En kvalitativ studie kring kommunal platsmarknadsföring

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Larsson; [2016]
    Nyckelord :strategic communication; place branding; municipal place brands; citizens strategisk kommunikation; platsmarknadsföring; kommunala platsvarumärke; medborgare; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the involvement and visibility of the citizens in municipal place branding, a trending phenomenon which has been criticized for not taking the diversity of a place, and its citizens, into consideration. The aim of this study is to elucidate how this problem is perceived by pro-fessionals. LÄS MER

  5. 25. Platsmarknadsföring och varumärkesarbete : En studie av kriterier för ett lyckat platsmarknadsföringsarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Emma Hammarbäck; [2016]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; varumärke; besöksnäring; näringsliv; tillväxt;

    Sammanfattning : Globaliseringen har gjort att det är lättare att ta sig mellan platser än vad det tidigare varit. Det har resulterat i att platserna måste konkurrera om bland annat turister och företagsetablerare för att få tillväxt. LÄS MER