Sökning: "attityder till implementation"

Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden attityder till implementation.

  1. 1. Möjligheter och hinder för att förebygga trycksår : en icke- systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Dimitra Tsitlakidou; Emi Yoneyama; [2024]
    Nyckelord :Barriers; Facilitators; Risk assessment; Pressure ulcers; Pressure ulcer prevention; Hinder; Möjligheter; Riskbedömningar; Trycksår; Trycksårsförebyggande arbete;

    Sammanfattning : Bakgrund Trycksår som uppstår under vårdtiden kan förebyggas. Dock utgör de fortfarande ettpågående säkerhets- och kvalitetsproblem inom vården. Olika evidensbaserade preventivainsatser finns för att undvika skadan. Trots detta är implementering i klinisk praxisbegränsad. LÄS MER

  2. 2. Det skandinaviska perspektivet på förändringsledning : - En systematisk litteraturöversikt kring organisatoriskhandlingsförmåga och medarbetares attityder vidtransformationsprocesser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Anette Lexell; Theresé Herrgård; [2023]
    Nyckelord :Change management; transformation process; Scandinavia; organizational change; employee; handle change; implementation of change; Förändringsledning; transformationsprocess; Skandinavien; organisationsförändring; medarbetare; hantera förändring; implementering av förändring.;

    Sammanfattning : Organisationer inom de skandinaviska länderna står ständigtinför essentiella utmaningar. En accelererande globalisering,teknologisk utveckling och digitalisering har medfört nyakrav för fortsatt funktionalitet och överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Matematiklärarens förutsättningar att använda digitala lärspel i undervisningen : En kvalitativ studie om lärares teknikacceptans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anton Olsson; Alexander Jeppsson; Ebba Kvarnström; [2023]
    Nyckelord :Digital learning games; mathematics; mathematics teachers; mathematics education; teachers technology acceptance; technology acceptance; implementation; Technology Acceptance Model; TAM; Digitala lärspel; matematik; matematiklärare; matematikundervisning; lärares teknikacceptans; teknikacceptans; implementering; Technology Acceptans Model; TAM;

    Sammanfattning : Genom att använda välutformade digitala lärspel med tydligt syfte kanelevers inlärning förbättras och deras positiva attityder gentemotmatematikämnet främjas. För att framgångsrikt införa digitala lärspel imatematikundervisningen är det avgörande att lärare visar acceptans förtekniken. LÄS MER

  4. 4. Att hantera en VUCA- värld: Är byggbranschen agil? : En kvalitativ fallstudie om arbetssätt och ledarskap på tre ledningsnivåer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Ahlm; Linnea Löfgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att hantera en VUCA-värld: Är byggbranschen agil? En kvalitativ fallstudie om arbetssätt och ledarskap på tre ledningsnivåer. Bakgrund: I takt med att världen drabbas av fler snabba förändringar, högre osäkerhet, mer komplexitet och tvetydighet, har termen VUCA blivit allt vanligare. LÄS MER

  5. 5. Att skapa matematiska problem : Problemformulering i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Kimberly Rudnick; [2023]
    Nyckelord :mathematical problem posing; problem solving; elementary school; mathematics; problemformulering; problemlösning; grundskolan; matematik;

    Sammanfattning : Problemformulering är en arbetsmetod som är tätt kopplad till problemlösning, men trots att matematiker och forskare under lång tid betonat dess betydelse, har det inte fått tillräckligt med uppmärksamhet inom forskning. Användningen av problemformulering kan resultera i förbättrad förståelse av matematik, ökat självförmåga, främjande av matematisk kreativitet och en positiv inställning till ämnet, samt ökad motivation. LÄS MER