Sökning: "attraktionskraft"
Visar resultat 21 - 25 av 196 uppsatser innehållade ordet attraktionskraft.
21. Attraktiva städer och deltagande medborgare : En analys av hur kulturen legitimeras i kommunal kulturpolitik
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur kulturen legitimeras i den kommunala kulturpolitiken genom att studera vilka värden som lyfts fram som viktiga och vilken syn på kulturens roll i samhället som kommunerna presenterar i sina kulturpolitiska styrdokument. Kulturpolitiken med de nationella kulturpolitiska målen i spetsen har historisk sett präglats av idéer om konstens och kulturens egenvärde. LÄS MER
22. Förtroende - Nyckeln för Influencer Marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för på vilket sätt sociala medier influencers uppfattas som förtroendeingivande i ett konsumentperspektiv. Frågeställningar: De frågeställningar som ligger till grund för uppsatsen är: - Vilka fundamentala faktorer hos en influencer skapar förtroende i samband med reklamsamarbeten på Instagram ur ett konsumentperspektiv? - Varför inger dessa faktorer ett förtroendeingivande mellan en influencer och en följare? Teori: Uppsatsens teori är The Source Credibility Model och The source Attractiveness Model. LÄS MER
23. Kvinnors representation i Nike och Adidas reklamfilmer mellan åren 2011–2021 : En etnografisk innehållsanalys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Att ägna sig åt sport och träning är för många en viktig del av livet, på senare tid har träning även blivit ett allt synligare fenomen i medier, där kvinnan tagit mer plats. Reklam omger oss hela tiden på olika sätt och det påverkar oss i vår vardag, bilden som visas av kvinnan i reklam är många gånger stereotyp, inte minst i sportsammanhang. LÄS MER
24. Planering för hållbar utveckling av naturturismdestinationer - En kvalitativ studie av hållbarhetsperspektiv och intressekonflikter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Inom regeringssatsningen för Hållbar natur- och ekoturism på landsbygden genomfördes ett antal projekt där marknadsföringskampanjen The 72 Hour Cabin ingick. Kampanjen utspelades under 2017 på en platslös ö som valdes utifrån att den låg enskilt till. LÄS MER
25. Lära av Lanthöjden - Om att bygga med landsbygdens attraktionskraft
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : När jag började fundera över hur jag skulle ta mig an min sista tid på arkitektskolan visste jag tidigt att jag ville arbeta med landsbygden. Dels för att större delen av projekten i min utbildning varit förlagda till urbana miljöer och jag såg det därför som en möjlighet att arbeta med en annan typ av plats och frågeställningar. LÄS MER