Sökning: "attraktionskraft"

Visar resultat 21 - 25 av 196 uppsatser innehållade ordet attraktionskraft.

  1. 21. Attraktiva städer och deltagande medborgare : En analys av hur kulturen legitimeras i kommunal kulturpolitik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ella Rudfeldt; Kirke Tähema; [2022]
    Nyckelord :Kommunal kulturpolitik; styrdokument; institutionella logiker; Nyinstitutionell teori; New Public Management; innehållsanalys; kulturella och kreativa näringar; konst kultur och ekonomi;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur kulturen legitimeras i den kommunala kulturpolitiken genom att studera vilka värden som lyfts fram som viktiga och vilken syn på kulturens roll i samhället som kommunerna presenterar i sina kulturpolitiska styrdokument. Kulturpolitiken med de nationella kulturpolitiska målen i spetsen har historisk sett präglats av idéer om konstens och kulturens egenvärde. LÄS MER

  2. 22. Förtroende - Nyckeln för Influencer Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nelly Perack Gylling; Majken Lundblad; [2022]
    Nyckelord :Förtroende; Influencer Marketing; Sociala Medier Influencer; Source Credibility; Source Attractiveness; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för på vilket sätt sociala medier influencers uppfattas som förtroendeingivande i ett konsumentperspektiv. Frågeställningar: De frågeställningar som ligger till grund för uppsatsen är: - Vilka fundamentala faktorer hos en influencer skapar förtroende i samband med reklamsamarbeten på Instagram ur ett konsumentperspektiv? - Varför inger dessa faktorer ett förtroendeingivande mellan en influencer och en följare? Teori: Uppsatsens teori är The Source Credibility Model och The source Attractiveness Model. LÄS MER

  3. 23. Kvinnors representation i Nike och Adidas reklamfilmer mellan åren 2011–2021 : En etnografisk innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Kajsa Yngvesson Froböse; Henrietta Larsson; [2022]
    Nyckelord :Nike; Adidas; reklamfilmer; stereotyper; kvinnor; representation; mångfald;

    Sammanfattning : Att ägna sig åt sport och träning är för många en viktig del av livet, på senare tid har träning även blivit ett allt synligare fenomen i medier, där kvinnan tagit mer plats. Reklam omger oss hela tiden på olika sätt och det påverkar oss i vår vardag, bilden som visas av kvinnan i reklam är många gånger stereotyp, inte minst i sportsammanhang. LÄS MER

  4. 24. Planering för hållbar utveckling av naturturismdestinationer - En kvalitativ studie av hållbarhetsperspektiv och intressekonflikter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Camilla Strandberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :Hållbarhetsperspektiv; intressekonflikter; landsbygdsutveckling; naturturismdestinationer; naturskydd; strandskydd; naturturism; turism; platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Inom regeringssatsningen för Hållbar natur- och ekoturism på landsbygden genomfördes ett antal projekt där marknadsföringskampanjen The 72 Hour Cabin ingick. Kampanjen utspelades under 2017 på en platslös ö som valdes utifrån att den låg enskilt till. LÄS MER

  5. 25. Lära av Lanthöjden - Om att bygga med landsbygdens attraktionskraft

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ellen Fällström; [2021]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : När jag började fundera över hur jag skulle ta mig an min sista tid på arkitektskolan visste jag tidigt att jag ville arbeta med landsbygden. Dels för att större delen av projekten i min utbildning varit förlagda till urbana miljöer och jag såg det därför som en möjlighet att arbeta med en annan typ av plats och frågeställningar. LÄS MER