Sökning: "autentiskt material"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden autentiskt material.

  1. 1. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olivia Avendano; Hanna Kjellgren; [2024]
    Nyckelord :Digital aktivism; influencer; autenticitet; publikstudier; förtroende; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  3. 3. Comprensión Auditiva con Material Audiovisual : Las percepciones de estudiantes sobre el uso de video en la enseñanza de lenguas extranjeras

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sandra Davidsson; [2022]
    Nyckelord :listening comprehension; video; teaching; foreign language; multimodal; extensive listening; body language; audiovisual; hörförståelse; video; undervisning; främmande språk; multimodalt; omfattande lyssnande; kroppsspråk; audiovisuellt; comprensión auditiva; video; enseñanza; lengua extranjera; multimodal; escucha extensiva; lenguaje corporal; audiovisual;

    Sammanfattning : El presente estudio examina las percepciones de los estudiantes sobre el uso del video en una actividad de comprensión auditiva. La actividad se llevó a cabo con 22 estudiantes de noveno grado que habían estado estudiando español desde el sexto grado en una escuela primaria sueca. LÄS MER

  4. 4. Teaching English via Fiction : A phenomenographic study of teachers’ perceptions about using fiction to teach English

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Edith Anyim Fon; [2022]
    Nyckelord :Fiction; digital fiction; texts; multimodal texts; and contexts; teaching methods; EFL.; Fiktion; digital fiktion; texter; multimodala texter och sammanhang; undervisningsmetoder; engelska som främmande språk.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine and identify the different ways in which secondary and upper secondary school teachers perceive the use of fiction to teach English as well as their beliefs about the outcome or benefits of doing so. Five secondary and upper secondary school teachers in Sweden who teach English as a foreign language were interviewed about how they use fiction to teach English. LÄS MER

  5. 5. “MAN VILL JU BYGGA UPP ETT SAMHÄLLE DÄR KVINNORS KROPP INTE ÄR NÅGOT SOM GÅR ATT KÖPA, MEN SEN FORTSÄTTER DE GÖRA DET MER NORMALT ATT SÄLJA BILDER AV SIN KROPP” - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors resonemang kring OnlyFans-främjande innehåll i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Katarina Bergroth; [2021-09-30]
    Nyckelord :OnlyFans; femininitet; autenticitet; intimitet; normativ femininitet; användargenererad pornografi; pornografi; relationsskapande i sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Att analysera hur svenska kvinnor inom åldrarna 18-24 resonerar kring OnlyFans-främjande innehåll som kvinnliga OnlyFans-kreatörer förmedlar via sina andra sociala medie-kanaler. Teori: Normativ femininitet, Relationsskapande i sociala medier. Metod: Kvalitativa intervjustudier med exempel-material. LÄS MER