Sökning: "authenticity"

Visar resultat 21 - 25 av 706 uppsatser innehållade ordet authenticity.

  1. 21. Unveiling Socioeconomic Disparities in Finnish ICT Sector Sustainability Reporting : A Thematic Analysis of the Digital Divide in Sustainable Development Discourse

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Maria Frostbark; [2023]
    Nyckelord :sustainable development; digital divide; corporate responsibility; information and communication technology;

    Sammanfattning : This research analyzes Finnish information and communication technology companies' sustainability principles with an emphasis on themes related to social sustainability. A broader focus is given to researching how class, education level, and low-income-related perspectives have been taken into account. LÄS MER

  2. 22. Ett knapptryck bort från en manipulerad verklighet : En semiotisk analys av AR- och AI-filter i fotoredigeringsappar ämnade för sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Isa Landin; [2023]
    Nyckelord :Authenticity; filter; image manipulation; semiotic; social media.;

    Sammanfattning : In today's social media we see an increase in the use of filters, filters that can distort one's appearance and surroundings, making one wonder what is real and authentic. This essay will analyze two different apps intended for social media that use the popular automated editing tools; Augmented Reality(AR)- and Artificial Intelligence (AI), to find how easily accessible they are and whether the results seem authentic. LÄS MER

  3. 23. Litteratur i transit : Svensk presentation och reception av transkulturell litteratur kring millennieskiftet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Jonas Frånander; [2023]
    Nyckelord :Världslitteratur; transkulturalitet; reception; paratext; litteraturkritik; litterära värden; globalisering;

    Sammanfattning : This study deals with the reception of world literature novels and authorships between 1997 and 2003. The study analyses the Swedish book publishers' presentations and the newspaper reviews of fifteen authors and novels from geographical areas that are seen to be peripheral to Swedish culture. LÄS MER

  4. 24. ”Man har liksom oändligt med möjligheter och det är väldigt befriande” : En studie om ickebinära transpersoners minoritetsglädje och positiva erfarenheter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Josefin Ekesbo; [2023]
    Nyckelord :transgender; lgbtq ; minority joy; positive experiences; non-binary; agender; genderfluid; thematic analysis; authenticity; gender euphoria; trans community; gender-affirming care; gender dysphoria; well-being; quality of life; minority stress; qualitative research; lgbtq-research; transpersoner; hbtq ; minoritetsglädje; positiva erfarenheter; ickebinär; könslös; agender; flytande könsidentitet; tematisk analys; autenticitet; könseufori; transcommunity; transvård; könsbekräftande vård könsdysfori; välmående; livskvalité; minoritetsstress; kvalitativ forskning; hbtq-forskning;

    Sammanfattning : Transpersoner i Sverige har en ökad risk för psykisk ohälsa, samtidigt som cirka hälften har god livskvalité. Då de positiva hälsofaktorerna för gruppen är underbeforskat, framför allt för ickebinära transpersoner, var studiens syfte att undersöka vilka positiva erfarenheter (minoritetglädje) ickebinära transpersoner har av att tillhöra minoritetsgruppen. LÄS MER

  5. 25. The Authenticity Imperative - Towards Building Long-Term Relationships with Social Media Influencers in the Digital Age

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Nuria Kunert; [2023]
    Nyckelord :social media influencer; influencer relations; authenticity; relationship management; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Capturing how organizations build and maintain long-term and mutual beneficial relationships with influencers is an urgent quest by both, communication practitioners and scholars. In the ever-evolving context of digitalization, navigating influencer communication remains to be a major challenge, as the concept of an authentic partnership is constantly adapting in the fast-paced social media realm. LÄS MER