Sökning: "bertil hulten"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden bertil hulten.

  1. 1. En strategi som engagerar : En kvalitativ studie om B2B företags möjligheter att skapa kundengagemang i sociala medier 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Damaris Chauca Palma; Mikaela Svensson; [2017]
    Nyckelord :Business-to-business; social media; customer engagement; social media strategy; Business-to-business; sociala medier; kundengagemang; social mediestrategi;

    Sammanfattning : Författare: Damaris Chauca Palma och Mikaela Svensson Handledare: Docent Richard Afriyie Owusu Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 hp. VT 2017. LÄS MER

  2. 2. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER

  3. 3. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Enblom; Anita Music; [2017]
    Nyckelord :Differentiation; differentiation strategies; loyalty; behavioral loyalty; attitude loyalty; pharmacy; Differentiering; differentieringsstrategier; lojalitet; beteendelojalitet; attitydlojalitet; apotek;

    Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER

  4. 4. Din Bil, min bil, vår framtid : En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joacim Bäckman; Emil Engström; [2017]
    Nyckelord :Din Bil; bilar; bilåterförsäljare; transport; miljö; mobilitet; delningsekonomi; urbanisering; generationer; framtid;

    Sammanfattning : Titel: Din Bil, min bil, vår framtid - En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet. Författare: Joacim Bäckman och Emil Engström Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet, inriktning marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Social Media Content to Build B2B Relationships : An Exploratory Study of Customers to SMEs on the Californian Business Market for Financial Services

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Lickhammer; [2017]
    Nyckelord :business-to-business; financial services; financial services marketing; SMEs; social media; social media marketing; content marketing; customer engagement.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Social Media Content to Build B2B Relationships – An Exploratory Study of Customers to SMEs on the Californian Business Market for Financial Services  Faculty: School of Business and Economics at Linnaeus University  Program: The Business Administration and Economics Programme  Course: 4FE63E – Degree Project in Marketing, The Business Administration and Economics Programme, 30 credits, spring 2017  Author: Emma Lickhammer  Mentor: Åsa Lindström  Examiner: Professor Bertil Hultén  Research question: How is social media content engaging for customers on the financial services business market while building relationships?  Purpose: This study aims to interpret how social media content is engaging for business-to-business customers on the SME, financial services market, in terms of relationship building. It also intends to assist Xennial BZ Solution with advice to a basis of decision-making while executing their relationship marketing strategy on social media. LÄS MER