Sökning: "branded clothing"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden branded clothing.

  1. 6. SJÄLVÖVERVAKNING, PRODUKTENGAGEMANG OCH INKÖPSMOTIV : Relationen mellan dessa tre aspekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Therese Ingemarsson; Valentina Zeneli; [2017]
    Nyckelord :Självövervakning; högengagemangsprodukter; fastfashion; luxuryfashion; företagsekonomi;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to find out if different personality types were more interested in the implicit or explicit function of a product. Personality theory self-monitoring was chosen because we live in a self-monitoring society, which makes this theory relevant. LÄS MER

  2. 7. Branded Windows : The Semiotics of a Window Display

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mariia Lakanen; [2016]
    Nyckelord :Brand Identity; Fashion Retail; Window Display; Visual Merchandising; Visual Communication; Semiotics;

    Sammanfattning : The objective of this study was to analyze the visual communication of fashion brand identity through the concept of window displays. Window displays are often categorized as an aspect of a much larger concept of visual merchandising that should be seen as a crucial part of the entire marketing communications. LÄS MER

  3. 8. The Importance of Brands : Swedish Generation Y Males and Clothing

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Marilyn Starkenberg; [2015]
    Nyckelord :Brands; Perception; Clothing; Generation Y; Men; Sweden; Brand Preference;

    Sammanfattning : Brands are an important part of consumers’ lives, and cultural aspects affect how consumers view brands. Though a great depth of research exists on branding and consumer culture, there is a lack of knowledge about Generation Y’s perceptions of clothing in Sweden, and specifically for men, across many countries. LÄS MER

  4. 9. Varumärken : Ur barns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Svedulf; Kristin Martinsson; [2012]
    Nyckelord :barn; konsumtion; bildanalys; children; brands; brand equity; consumption; children’s brand pyramid; visual literacy; peer pressure; imagery analysis; varumärke; varumärkesvärde; klädmärke; barns varumärkespyramid; grupptryck;

    Sammanfattning : Dagens teknologiska utveckling har bidragit till vårt mediaintensiva samhälle som iallt större utsträckning har övergått till ett konsumtionssamhälle. Trots Sverigesrestriktioner gällande marknadsföring riktat till barn, står barn för stora delar avlandets konsumtion, vilket inte minst förstärkts genom internets utveckling. LÄS MER