Sökning: "business i kina"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden business i kina.

  1. 1. Från väst till öst : En kvalitativ studie av affärskulturella utmaningar vid etablering av svenska företag i Kina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Shahad Al-Zuhairi; Maisa Khan; [2023]
    Nyckelord :Business culture; Challenges; Establishment; Affärskultur; Utmaningar; Etablering;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of the business cultural challenges that arise when Swedish companies choose to enter the Chinese market. The study utilizes a qualitative approach, employing semi-structured interviews with five individuals who possess extensive experience working in China. LÄS MER

  2. 2. Backshore Once Offshored Manufacturing? : Exploring Sustainability as a Driver for Backshoring Decisions in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Valeria Bracamonte Nuñez; [2022]
    Nyckelord :offshoring; backshoring; sustainability; environmental system analysis tools; environmental decision making; Swedish automotive industry and global steel industry;

    Sammanfattning : This master thesis has been conducted for Hanza Holding AB which is a global company with production facilities grouped into local clusters in proximity to its clients. The company has experienced an increased demand from companies seeking to relocate their production back to their home countries to be closer to their end markets. LÄS MER

  3. 3. Distansarbete under en pandemi – Personlighetens samband med arbetstillfredsställelse : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Joel Hellström; Gustaf Skog; [2021]
    Nyckelord :ICT; job satisfaction; JSS; personality; Big-Five; teleworking; COVID-19; pandemic; digital working; IKT; arbetstillfredsställelse; JSS; personlighet; Big-Five; distansarbete; COVID19; pandemi; digitalt arbetssätt;

    Sammanfattning : Under slutet av 2019 påträffades det en virustyp (COVID-19) i Kina som kommer att förändralivet för majoriteten av människor och de organisationer dem arbetar hos. Den globala katastrofen har gjort att många har blivit av med sitt arbete och den ekonomiska trygghetensom skapar ett frodande land. LÄS MER

  4. 4. Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Smedmark; Daniel Åhré; Frida Mattsson; [2020]
    Nyckelord :IT-branschen; EBITDA-marginal; företagsålder; konkurrensfördelar; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen Seminariedatum: 2020–06–03 Ämne/kurs: FEKH19 Författare: Caroline Smedmark, Daniel Åhré & Frida Mattsson Handledare: Niklas L. Hallberg Nyckelord: IT-branschen, EBITDA-marginal, företagsålder, konkurrensfördelar Syfte: Studiens syfte är att undersöka huruvida det går att påvisa ett samband mellan företagsålder och konkurrensfördelar inom IT-branschen. LÄS MER

  5. 5. Capturing Value When Implementing APM 4.0 : Within the Swedish Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ARAN ANWAR; ARAVINTHAN KANANATHAN; [2020]
    Nyckelord :Swedish Manufacturer; Automotive Industry; OEM; automotive; Industry 4.0; Artificial Intelligence; Asset Performance Management; Implementation; APM 4.0; Fordons Industrin; Industri 4.0; Implementering; Artificiell Intelligens; APM 4.0; Förvaltning av Tillgångar; OEM;

    Sammanfattning : The automotive industry is in a period of significant change with different emerging technologies trying to impact the industry. It is in a time where the fourth industrial revolution, Industry 4.0, opens up opportunities for OEMs to improve their products and services with the help of transitioning towards Asset Performance Management (APM 4. LÄS MER