Sökning: "casino marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden casino marknadsföring.

  1. 1. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  2. 2. Varningstexter i spelreklam: En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Fellbom; Maja Förberg; [2019]
    Nyckelord :Warning; Online casino; Advertising for online casinos; Gambling;

    Sammanfattning : The rising amount of advertising for online casinos, as well as its often aggressive and provocative message, has contributed to a general debate among the Swedish public to curb advertising for the product category. One alternative to increase the extent to which the advertising is moderate involves the use of warnings in advertisements. LÄS MER

  3. 3. Måttfull Marknadsföring : En studie om den nya spellagens inverkan på marknadsföring för svenska online casinon

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Wahlgren; David Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Gambling commercials; multimodal discourse analysis; semiotics; representation; MCDA; CCT; Consumer Culture Theory;

    Sammanfattning : Along with an increased online presence, as well as expanded trade agreement between EU countries, the Swedish online gambling market has been facilitated and made more accessible than ever before. As a consequence, this growing gambling market has also correlated with increased gambling-related health- and economical issues amongst Swedish gamblers. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  5. 5. Nätcasino: en kritisk diskursanalys av marknadsföring av nätcasinon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Emma Göransson; [2019]
    Nyckelord :Discourse; marketing; online gambling; online casino; responsibility; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden marketing of tobacco and alcohol is regulated by law not for inviting, outreaching nor intrusive to the consumer. These types of products are addictive and so is gambling. LÄS MER