Sökning: "color and design choice"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden color and design choice.
1. ”Disgusting pictures” : A study exploring webpages ́ experienced credibility based upon their visual design elements
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An organization ́s website is often the first contact of a consumer and will therefore probably provide its first impression. Also, as people tend to easily jump from one webpage to the other, an instant judgment of credibility could be made in just a few seconds. LÄS MER
2. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER
3. Konceptframtagning av vedklyv för inomhusbruk
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Vi lever i en tid där tillgången till energi är en fråga som berör en stor del av jordens befolkning. Efterfrågan på förnybara bränslen ökar och fasta bränslen såsom exempelvis ved blir ett alltmer attraktivt alternativ vid uppvärmning av hushåll. LÄS MER
4. Utveckling av schampo- och balsamkoncept : Specialanpassad hårvård som sparar vatten
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet har följt en designprocess i uppdrag av fyra personer som studerar teknisk kemi år 2 på KTH. Uppdragsgivarna har framfört en idé för ett schampo- och balsamkoncept som minskar vattenanvändning genom att eliminera det från produktion och transport. LÄS MER
5. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER