Sökning: "color and design choice"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden color and design choice.

  1. 1. ”Disgusting pictures” : A study exploring webpages ́ experienced credibility based upon their visual design elements

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alicia Bernsland; [2023]
    Nyckelord :credibility; visual design; element; webpage; judgment;

    Sammanfattning : An organization ́s website is often the first contact of a consumer and will therefore probably provide its first impression. Also, as people tend to easily jump from one webpage to the other, an instant judgment of credibility could be made in just a few seconds. LÄS MER

  2. 2. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  3. 3. Konceptframtagning av vedklyv för inomhusbruk

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hazal-Dilan Akgül; [2023]
    Nyckelord :Log splitter; construction; dimensioning; stress analysis; Vedklyv; konstruktion; dimensionering; hållfasthet;

    Sammanfattning : Vi lever i en tid där tillgången till energi är en fråga som berör en stor del av jordens befolkning. Efterfrågan på förnybara bränslen ökar och fasta bränslen såsom exempelvis ved blir ett alltmer attraktivt alternativ vid uppvärmning av hushåll. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av schampo- och balsamkoncept : Specialanpassad hårvård som sparar vatten

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Noah Pereira; Oliver Eisen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet har följt en designprocess i uppdrag av fyra personer som studerar teknisk kemi år 2 på KTH. Uppdragsgivarna har framfört en idé för ett schampo- och balsamkoncept som minskar vattenanvändning genom att eliminera det från produktion och transport. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER