Sökning: "consumer behavior in marketing"
Visar resultat 31 - 35 av 499 uppsatser innehållade orden consumer behavior in marketing.
31. “When to buy, What to buy and How much to buy” : En fallstudie om hur klädjätten NA-KD använder sig av rabattkoder som marknadsföring på Instagram och vad detta innebär för samtidens konsumtionsbeteenden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : In the following case study, we have investigated how the fast fashion brand NA-KD uses discount codes as a marketing tool on Instagram with the help of influencers and what this in turn means for our consumption of fashion and clothing. In order to answer our research questions and gain a better understanding of this type of marketing, a qualitative content analysis was applied to two different video presentations with the founders of the brand, Jarno Vanhatapio and Magnus Hjörne. LÄS MER
32. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER
33. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER
34. What is the influence of Social Media advertisements on Millennials and Generation Z consumers' behaviors towards dating Apps? A study of Muzz
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: Social media is becoming more prominent each day. Platforms such as TikTok and Instagram are amongst the top six social media platforms used by Generation Z and Millennials (Dixon, 2023; Ceci, 2023). LÄS MER
35. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER