Sökning: "csr 2012"
Visar resultat 1 - 5 av 257 uppsatser innehållade orden csr 2012.
1. Analysing CSR reporting over the years, company size, region, and sector through dictionary-based text mining
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : As Corporate Social Responsibility (CSR) reports become more prevalent and systematised, there is a strong need to develop approaches that seek to analyse the contents of these reports. In this thesis, we present two valuable contributions. LÄS MER
2. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER
3. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER
4. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER
5. Divulging Hard Aspects of Soft Law- A Case Study of How a Debt Collection Company Engages in CSR During Times of Recession
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : During recession companies are presumed to act defensively, and research on the financial crisis 2008 suggests that the extent of CSR initiatives substantially decreases during macroeconomic turndown. Simultaneously, a growing amount of people become financially fragile, placing increased pressure on the CSR work of debt collection companies. LÄS MER