Sökning: "de tre grundstenarna"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden de tre grundstenarna.
11. Sjuksköterskors erfarenheter av omvårdnad i mötet med patienter med diabetes typ 2. : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 2 är en ständigt växande folksjukdom i världen. Sjukdomen innebär att kroppen inte klarar av att producera tillräckligt med insulin för att hålla blodsockernivån i kroppen på en jämn nivå. LÄS MER
12. La heterosexualidad como norma. La representación de la familia en cuatro manuales de español para los grados sexto y séptimo en la escuela sueca.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : De fyra undersökta läroböckerna använder i stort sett samma ord när de presenterar olika familjer. Man inkluderar inte ord för att tala om ombildade familjer. LÄS MER
13. Utan ledarskap ingen tillväxt : En studie om ledarskapets påverkan.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Ledarskap har sedan en lång tid tillbaka varit en viktig aspekt för att nå tillväxt inom organisationer och för att få medarbetarna att prestera. Just ledarskapet belyser flera viktiga aspekter i arbetslivet för att skapa en relation mellan ledaren och dess medarbetare. LÄS MER
14. ORTENS STÖRSTA ARBETSGIVARE : - BEHÖVS DET EN FÖRÄNDRING?
M1-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Title: The town's largest employers, is there a need to exchange? Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Emmelie Eriksson, Malin Ström Supervisor: Lars Ekstrand Date: 2012 – June Aim: Gain a deeper understanding of the topic corporate culture Get an understanding as to how corporate culture influences the daily operations Possibly be able to help with any concrete to help the investigated company to improve its corporate culture Method: Data collected through both quantitative and qualitative surveys in the form of a questionnaire answered by 71 people, three interviews with the employees with leading roles at the investigated company and an observation. The material is analyzed with a hermeneutics approach, which means that we have assumed facts and then built our work on trying to find an understanding and to draw our own conclusions based on the perspective that we found. LÄS MER
15. Kan gröna tomater få dina kunder att komma tillbaka? - En studie av om och hur företagets sociala ansvarstagande kan främja kundlojalitet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva och analysera om och hur företagets sociala ansvarstagande kan främja kundlojalitet. Metod: Utifrån efterforskning av fenomenet företags sociala ansvarstagande infann sig en förståelse av att socialt ansvarstagande kan ha en positiv inverkan på företagets prestation. LÄS MER