Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Medie-‐ och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för jouralistik, Medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 12 694 (exklusive executive summary, referenser och bilagor) Syfte: Att undersöka användarens uppfattning om reklam på Facebook. Metod: Kvalitativ studie med fokusgruppsamtal, samtals intervjuer och deltagande observationer Material: Analys av samtalsintervjuer och observationer av sammanlagt sju personer samt tre fokusgruppsamtal om sammanlagt tretton personer Huvudresultat: Det har visat sig att i vår studie har kontexten och ålder stor betydelse för inställningen till reklamen. LÄS MER
22. Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog Författare: Felicia Hallström och Malin Winald Studiens intressent: Härryda Kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 65 inklusive bilagor Antal ord: 19 632 Syfte: Syftet med studien är att undersöka förutsättningarna för Härryda Kommun att utveckla former för kommunikation och medborgardialog med invånarna i bostadsområdet Säteriet, gällande utvecklingen av området kring Råda Säteri. Metod: Kvantitativ frågeundersökning genom enkät Material: Studien bygger på 102 enkäter Huvudresultat: Studien har visat på att förutsättningarna för kommunen att utveckla former för kommunikation och medborgardialog med den specificerade gruppen invånare, gällande det aktuella utvecklingsprojektet, ur flera perspektiv ser goda ut. LÄS MER
23. Skendialog eller verkligt deltagande : En studie av hur svenska kommuner använder sociala medier som mötesplats mellan kommun och medborgare
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Frågeställning: Vilken roll intar de sociala medierna i kommuners kommunikationsarbete? Bakgrund: De senaste åren har allt fler kommuner börjat använda sig av sociala medier. Detta ställer stora krav på kommunerna, att anpassa kommunikationen efter medborgarna och efter de nya medierna. LÄS MER
24. Journalistik 2.0 : Om journalistens upplevelse av medborgarnas inverkan på tidningarnas innehåll
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Title: Journalism 2.0: About the journalist's perspective on citizen participation and its influence on the news content. LÄS MER
25. Burmesiska exilmedier : utmaningar och hinder under flytten hem
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den här studien är utförd i Chiang Mai i Thailand och syftar till att undersöka situationen för burmesiska journalister som därifrån verkar i exil. Sedan 2011 har omvälvande politiska samhällsförändringar genomförts av regimen i Burma som internationellt omtalas som en pågående demokratiseringsprocess. LÄS MER