Sökning: "dimensions of hofstede model"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden dimensions of hofstede model.

  1. 1. CULTURAL BEHAVIORAL CHANGE- BEHIND THE SCENES : An abductive study on cultural dimensional interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Chris Niklasson; Louis Olakunle Ogbere; [2024]
    Nyckelord :Cultural behavioral changes; Cultural dimensional interactions; Hofstede model; Cross-cultural studies; Abductive research;

    Sammanfattning : The complex and unpredictable nature of cultural behavioral changes has posed multiple challenges for marketing practitioners during recent years. These challenges include, but are not limited to, inaccurate market forecasts, market failures, wasted resources etc. LÄS MER

  2. 2. Cultural Distance’s Effect on Short-Term Acquisition Performance - Evidence from Swedish Acquirers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alia Rezai; Ludwig Lindau; Vilhelm Thorstenson; [2023]
    Nyckelord :Cultural distance; Masculinity; Uncertainty Avoidance; Short-term acquisition performance; Cumulative average abnormal returns; Cross-border acquisitions; Business and Economics;

    Sammanfattning : This quantitative study aims to investigate whether cultural distance has any significant effect on short-term acquisition performance, measured as abnormal returns for Swedish cross-border acquisitions. This study adds to previous literature through filling the gap where there has been a lack of a sample of Swedish acquirers, using a multi-measurement approach, and having a broad sample of acquisitions conducted in Europe between the years 2000-2022. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Distance Work on Culture Development During an Era of Digital Transformation

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nelli Nordlund; Thirimadura Mahesha Medhani Mendis; [2022]
    Nyckelord :distance work; digital transformation; digital maturity; cultural differences;

    Sammanfattning : Companies are going through a phase that is called “Industrie 4.0” where the aim is to adapt their organization and culture toward the industrial revolution that is going on. There are multiple cultural aspects to look at while going into this process. LÄS MER

  4. 4. Kulturella skillnader vid interaktion mellan internationella aktörer : En kvalitativ studie om hur SBK SWEDEN AB bemöter och hanterar kulturen i Mellanöstern

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hind Ettouzry; Jasmin Kartal; [2020]
    Nyckelord :Hofstede; Kulturdimensioner; Kultur; Interaktion; Internationalisering; Affärsrelationer; Nätverk;

    Sammanfattning : Background: ​International trade creates an opportunity for companies to grow, but at the same time also culture obstacles that make it difficult to emerge on international markets. Problem definition: ​Culture differences are crucial when collaborating with international operations overseas, causing difficulties in business relations between nations, affecting the interaction between firms on foreign markets. LÄS MER

  5. 5. Samband mellan emotionell intelligens och nationell kultur : En kvalitativ studie med empiri från Frankrike, Kina och Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Anna Kokko; Wiberg Daniel; [2020]
    Nyckelord :Emotional intelligence; national culture; Hofstede; France; China; Sweden; leader; Emotionell intelligens; nationell kultur; Hofstede; Frankrike; Kina; Sverige; ledare;

    Sammanfattning : Titel: Samband mellan emotionell intelligens och nationell kultur – en kvalitativ studie med empiri från Frankrike, Kina och Sverige Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Kokko och Daniel Wiberg Handledare: Tomas Källquist och Pär Vilhelmson Datum: 2020 - Januari Syfte: Studiens syfte är att synliggöra samband mellan emotionell intelligens och nationell kultur med hjälp av en modell, detta genom att med utgångspunkt i Hofstedes kulturdimensionsteori jämföra emotionell intelligens hos ledare i tre olika nationella kulturer. Metod: Studien har utgått ifrån en kvalitativ metod där sexton semistrukturerade intervjuer har genomförts med ledare från Frankrike, Kina och Sverige. LÄS MER