Sökning: "direkt produkt"

Visar resultat 21 - 25 av 203 uppsatser innehållade orden direkt produkt.

  1. 21. Hummus : En studie i laborationskala

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik (kandidat); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTH

    Författare :Simon Oskarsson; Axel Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Kikärtor; kabuli; kabuli chana; desi; kala chana; Fabaceae; Garbanzoböna; Cicer; autoklavering; sensorisk kvalitet; baljväxter; hummus; food science; livsmedelsteknik; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Efterfrågan och tillgången på hälsosamma måltidslösningar har ökat stadigt de senaste åren och inget tyder på att det är en trend som kommer ändras inom snar framtid. Livsmedelsbranschen är i ständig utveckling och marknaden för hälsosamma måltidslösningar on the go sparar mycket tid för konsumenter. LÄS MER

  2. 22. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Haga; Malin Westerdahl; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; sociala medier; marknadsföring; varumärkeslojalitet; Instagram;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER

  3. 23. "Det visar sig att ju mer man tränar på det ju bättre blir man" : Om lästräning och motivation till att läsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Nielsen; [2022]
    Nyckelord :Intervention; läsförståelse; läshastighet; lästräning; strukturerad läsning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nielsen, Helena (2022). ”Det visar sig att ju mer man tränar på det ju bättre blir man” Om lästräning och motivation till att läsa (“It turns out that the more you practise the better you become” On Reading Intervention and Motivation to Read). LÄS MER

  4. 24. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  5. 25. Farming-as-a-Service (FaaS)

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Fanny Hedberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :  samarbete med Agtira har det i detta examensarbete framtagits ett koncept som skall underlätta försäljning av företagets olika system lämpade för butiksnära odling.  I denna rapport presenteras processen och resultatet utav detta projekt. LÄS MER