Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER

  2. 2. Implications for Management Control in the Transition towards Hybrid Work - A Case Study of a Professional Service Firm

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Arthursson; Sergi Rodríguez I Rovira; [2023]
    Nyckelord :Management control; Managerial intention; Professional service firm; Remote work; Hybrid work; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this thesis is to explore the transition towards a hybrid work model and the implications it may have on the use and adaptation of management control within PSFs. The purpose is further to highlight the reasons behind the adaptations of MCS. LÄS MER

  3. 3. Exploring Machine Learning Solutions in the Context of OCR Post-Processing of Invoices

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Dwyer; Sara Bertse; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; Optical character recognition; BERT; Error detection; Invoice; Maskininläsning; Optisk teckenläsning; BERT; Feldetektering; Faktura;

    Sammanfattning : Large corporations receive and send large volumes of invoices containing various fields detailing a transaction. Such fields include VAT, due date, total amount, etc. One common way to automatize invoice processing is optical character recognition (OCR). This technology entails automatic reading of characters from scanned images. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser från återförsäljare i modebranschen : digitala mötens påverkan på inköpsbeslutet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Bergfalk; Axel Klum; Erik Tollin; [2021]
    Nyckelord :Digital meetings; purchasing; purchasing process; purchasing decision; relationships; uncertainty; trust; the fashion industry; fashion retailers; Digitala möten; inköp; inköpsprocess; inköpsbeslut; relationer; osäkerhet; förtroende; modebranschen; återförsäljare i modebranschen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter återförsäljare i modebranschen i Sverige upplever med inköp via digitala möten samt dess inverkan på inköpsbeslutet. Studien ämnar också undersöka hur relationen mellan leverantör och återförsäljare påverkar inköpsbeslutet vid inköp via digitala möten. LÄS MER

  5. 5. Informations- och kommunikationsteknik i förskolan : -en kvalitativ studie om pedagogers förutsättningar för implementering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sandra Hägglöf; Karin O´Dwyer; [2019]
    Nyckelord :Förskola; förutsättningar; IKT; implementering; inställning; kompetens; läroplansförändringar; pedagoger.;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilka förutsättningar pedagoger i förskolan uppfattar att de har för att implementera IKT i verksamheten. Detta då förändringar kring användandet av IKT gjorts i den nya läroplanen (Skolverket, 2018). LÄS MER