Sökning: "elever malmö högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 2406 uppsatser innehållade orden elever malmö högskola.
1. Hur kan lärarna göra SO-ämnet mer inkluderande för nyanlända?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I vår forskningsöversikt vänder vi oss snarare till pedagogerna och blivande pedagogerna i åk F-3.Vårt syfte med kunskapsöversikten är att besvara våra frågor om hur man kan skapa en mer inkluderande SO-undervisning för nyanlända elever samt diskutera hur relationen mellan hemmet och skolan kan påverka deras inlärning i SO-ämnet. LÄS MER
2. Övervikt och fetma hos elever - idrottslärares arbetssätt att inkludera elever med övervikt i idrottsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka idrottslärares arbetssätt att inkludera elever med övervikt i idrottsundervisningen (att göra undervisningen tillgänglig för alla). Två centrala frågeställningar ställs: (1) På vilket sätt anpassar idrottslärare undervisningen för elever med övervikt? (2) Hur betygsätts elever med övervikt? Genom en systematisk informationssökning består kunskapsöversikten av tolv primärkällor. LÄS MER
3. Begreppsföståelse av tröghet igymnasiets mekanik : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Natur-miljö-samhälle (NMS)Sammanfattning : Denna uppsats intresserar sig för begreppsförståelsen av krafter och tröghetslagen i gymnasiets fysik och granskar elevers uppfattning ur ett epistemologiskt perspektiv. Syftet är att belysa och klargöra vanliga missförstånd bland eleverna gällande tröghetsbegreppet i mekanik. LÄS MER
4. En kunskapssöversikt av läs- och skrivprocesser inom svenskundervisning för särbegåvade elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska strategier och anpassningar inom svenskundervisningen för att effektivt utmana särbegåvade elever. Utmaningarna ligger i att skapa en lärandemiljö som möter de unika behoven hos särbegåvade elever och det finns även utmaningar med arbetet av deras intellektuella utveckling. LÄS MER
5. "Man hinner inte så mycket på tre terminer" : Årskurs 9-elevers tankar om vägledning i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Undersökningen handlar om att lyfta fram årskurs 9-elevers syn på vägledning under sin tid i grundskolan. I skollagen står det att elever i alla skolformer utom förskolan och förskoleklass ska ha tillgång till personal med sådan kompetens att deras behov av vägledning inför val av framtida utbildnings- och yrkesverksamhet kan tillgodoses. LÄS MER