Sökning: "företagets framväxt"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden företagets framväxt.

  1. 1. ANVÄNDBARHET I LEDNINGSSYSTEM – en användarcentrerad studie som undersöker användbarhet i förhållande till kognition genom praktiskt designarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Louise Östling Sigfridsdotter; Moa Wetterdal; [2022-03-17]
    Nyckelord :Användbarhet; Användarupplevelse; Gränssnitt; Ledningssystem; Designprocess; Människa–datorinteraktion; Prototyp; Usability; User Experience; Interface; Management System; Design Process; Human-Computer Interaction; Prototype;

    Sammanfattning : I och med teknologins framväxt blir det allt vanligare att företag kommunicerar information internt via ett ledningssystem. Ledningssystemets syfte är att bistå anställda för att säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer. LÄS MER

  2. 2. Arbetet med arbetsgivarvarumärken för att tilltala tillfällig arbetskraft : Upplevelser från tillfällig arbetskraft

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ödling Charlotta; Beatrice Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Employer brand; employer branding; human resource management; internal marketing; temporary employment; gig-economy; Arbetsgivarvarumärke; tillfällig arbetskraft; gig-ekonomi; HR;

    Sammanfattning : Konkurrensen och transparensen på arbetsmarknaden har ökat och det blir därmed allt viktigare för företag att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke för att tilltala potentiell och befintlig arbetskraft. I och med gig-ekonomins framväxt har det även skapats en ny trend på arbetsmarknaden, där allt fler väljer att arbeta under tidsbegränsade anställningsformer. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensbegränsande exklusivitetsklausuler i vertikala avtal : En undersökning av när konkurrensbegränsande avtal är förbjudna, främst vid tillämpning av e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Amanda Dezfolian; Denisé Digemo; [2020]
    Nyckelord :Konkurrensrätt;

    Sammanfattning : Konkurrens råder på marknader varpå fler än ett företag är verksamma. De konkurrensrättsliga reglerna återfinns i konkurrenslagen (2008:579) och fördraget om Europeiska unionens funktionssätt, med syfte att upprätthålla en effektiv och fungerande konkurrens i Sverige och inom den Europeiska unionen. LÄS MER

  4. 4. Är du influencern vi söker : En kvalitativ studie om företagens val av influencer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Persson; Tolga Mavi; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; eWOM; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Influencer marketing, som kommit till genom sociala mediers framväxt, har blivit ett av de vanligaste sätten för företag att marknadsföra sig på digitalt. Att använda influencers för att stärka varumärken och öka försäljning har visat sig vara en effektiv strategi, men för att lyckas med influencer marketing krävs det att företag väljer rätt person för uppdraget. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationsverktyg och dess påverkan på den interna kommunikationen inom en organisation : Ett förbättringsarbete på Briab - Brand & Riskingenjörerna AB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Beatrice Yxhammar; [2019]
    Nyckelord :communication-tools; information technology; internal communication; improvement; total quality management; förbättringsarbete; kommunikationsverktyg; informationsteknik; internkommunikation; offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Globaliseringens och digitaliseringens framväxt har givit upphov till att människor har fått större tillgång till information. I syfte att underlätta hanteringen av massinformation kan bland annat tekniska hjälpmedel användas. LÄS MER