Sökning: "frågeställningar branding"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden frågeställningar branding.

  1. 1. Attrahera och behålla personal, hur gör vi nu? : En kvalitativ studie om dagens rörliga arbetsmarknad.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Louise Assarsson; Pernilla Wisth; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; attrahera personal; behålla personal; organisationer; strukturering; arbetsmarknaden; arbetsgivare; arbetstagare.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vad arbetsgivare fokuserar på i arbetet med att attrahera och behålla personal, samt vilka utmaningar som finns. Detta besvaras med hjälp av två frågeställningar: ”vilka metoder används i organisationer för att attrahera och behålla personal på dagens arbetsmarknad?” och ”vad för uppfattningar och utmaningar finns i arbetet med att attrahera och behålla personal?”. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Viktor Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; staff shortage; staff perspective; employer attractiveness; work motivation; covid-19; employer branding; job demands resources; competence; personnel development; Sweden; Hotellbranschen; personalbrist; personalperspektiv; arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; covid-19; employer branding; job demands resources; kompetens; personalutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER

  4. 4. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER

  5. 5. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emma Hastö; Lina Ström; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Authorities; Social media; Generation Y Z Instagram; Employer branding; Myndigheter; Sociala medier; Generation Y Z Instagram;

    Sammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER