Sökning: "framgångsrik reklambyrå"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden framgångsrik reklambyrå.

  1. 1. The importance of a portfolio when applying for work in the advertising industry - from the perspective of the applicant and employer

    M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Ida Jansson; Jasmine Rosbäck; [2013]
    Nyckelord :portfolio; anställningsprocessen; reklambyråbranschen; arbetsansökan; reklambyrå; grafisk design; arbetsprover; portfolions betydelse;

    Sammanfattning : Eftersom det ofta är hård konkurrens om arbeten inom reklambyråbranschen är det viktigt att den arbetssökande skiljer sig från mängden. För att göra det är det vanligt att den arbetssökande använder sig av en portfolio. LÄS MER

  2. 2. Blind Date – En fallstudie kring relationen mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Forsman; Pelle Andersson; Andre Hansson; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; förtroende; relation; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och öka förståelsen kring relationen mellan medelstora reklambyråer och deras uppdragsgivare samt hur informationsflödet dem emellan påverkar byråns möjlighet att producera ett utfall med hög kreativitet. Med en induktiv fallstudie där vi genomfört kvalitativa djupintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av reklambyråer

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jeanette Engdahl; Mijanovic Mija; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; reklambyrå; reklambransch; kreativitet; strategi;

    Sammanfattning : Abstract The development of new economies from the industrial revolution to the information society of today has led to an increase in goods, services and information technology. It has also affected the way that organizations are formed and shown that organizations transform more and more into networks. LÄS MER

  4. 4. Att planera, genomföra och utforma en föredömlig reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Lina Nyholm; Pernilla Sandell; [2006]
    Nyckelord :Kommunikation; Visuell kommunikation; Reklamkampanj; Marknadsföring; Wasabröd;

    Sammanfattning : As the field of marketing becomes increasingly competitive, creative tools to reach the intended consumer needs to be utilized. In order to break through the crowded airways and packed ad space, one can choose to direct the message through channels that relate to current trends in society, while using innovative artistic concepts. LÄS MER