Sökning: "frans melin identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden frans melin identitet.

  1. 1. Det "gaur" i alla tiders Kalmar : En fallstudie i kommunalt varumärkesarbete och dess påverkan på demokratin

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emilia Johansson; [2011]
    Nyckelord :branding; varumärke; kommun; demokrati; strategisk kommunikation; identitet; kärnvärde; positionering; målgrupp; tillväxt; Kalmar; Jenny; kommersialisering;

    Sammanfattning : Den här undersökningen fokuserar på kommuners etablering som varumärken. Man kan beskriva det som en kommersialisering hos kommunerna där de säljer sitt varumärke i princip på samma sätt som ett företag gör, vilket gör det problematiskt att vara opartisk, neutral och framför allt en demokratisk institution som verkar för det allmännas bästa i alla lägen. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CHRISTIN RUTGERSSON; ANNA BERNE; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesimage; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande i nyetablerade företag : en fallstudie av Sail Racing och Cheap Monday

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CHRISTIN RUTGERSSON; ANNA BERNE; [2010]
    Nyckelord :brand; brand image; brand building; brand identity;

    Sammanfattning : Som en följd av globaliseringen, har antalet aktörer inom den textila sektorn ökat drastiskt. På så vis har konkurrensen mellan företag hårdnat och varumärket har utvecklats till ett viktigt konkurrensmedel. Nyetablerade företag har numera svårt att skapa en långvarig position på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke-en fallstudie av varumärket Victoria´s secret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Ajde; Maria Hansson; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; identitet; storytelling; Victoria´s secret; viktorianska eran; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING EXAMENSARBETETS TITEL: Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke- en fallstudie av varumärket Victoria´s secret SEMINARIEDATUM: 2010-06-02 KURS/ÄMNE: FEKK01, Examensarbete kandidatkurs, 15 poäng FÖRFATTARE: Karolina Ajde & Maria Hansson HANDLEDARE: Cecilia Cassinger FEM NYCKELORD: Varumärke, identitet, storytelling, Victoria´s secret, viktorianska eran SYFTE: Syftet med vår kandidatuppsats är att analysera storytellingens relevans i ett företagets varumärkesuppbyggande. Victoria´s secret är ett exempel på ett framgångsrikt företag som använder sig av intressant storytelling och vi vill därför belysa detta METOD: Uppsatsen är utformad som en kvalitativ undersökning och informationsbehovet täcks av primärdata. LÄS MER

  5. 5. Ledande varumärke : Finns det det ett samband mellan ledarens agerande i företaget och varumärkets styrka?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ellinor Daniels; Josefin Lundquist; [2009]
    Nyckelord :Brand; Leadership; Vision; Core Value; Identity; Varumärke; Ledarskap; Vision; Kärnvärde; Identitet;

    Sammanfattning : The competition between brands on a market has led to a differentiation of the product range and the brands shape is more and more important to take consideration to. As a company and as a leader, you must understand the importance of working with a brand building-process int he organization. LÄS MER