Sökning: "globalisering digitalisering"
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden globalisering digitalisering.
11. Kommunikationskanaler inom produktutvecklingsprocessen : före och under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Välfungerande kommunikation är något otroligt viktigt för företag och särskilt inom produktutvecklingsprojekt. Historiskt sett har mycket av kommunikationen varit uppbyggd kring fysisk närhet, även om det förändrats något på senaste tiden i samband med globalisering och digitalisering där företag använt sig mer av kommunikation på distans. LÄS MER
12. Framtidens Projektledare, i en digital och global byggbransch
Master-uppsats, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Titel: Framtidens Projektledare, i en digital och global byggbransch. Författare: Sebastian Larsson Handledare: Radhlinah Aulin, universitetslektor på̊ institutionen för bygg- och miljöteknologi, avdelningen för byggproduktion, Lunds Universitet. LÄS MER
13. Filmbranschen och den virtuella organisationen : Kunskap från tre filmproducenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Trender som globalisering och digitalisering har gjort det möjligt för organisationer att sammankoppla specialister globalt utspridda. Detta för att samarbeta mot ett gemensamt mål med hjälp av information-och kommunikationsteknologi. Organisationer med denna struktur kallas för virtuella organisationer. LÄS MER
14. Upplevelser och klassmedvetande inom prekariatet : En intervjustudie med leveranspersoner inom gig-ekonomin
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Arbetsmarknaden är i ständig förändring. Som ett resultat av globalisering, digitalisering och nya kommunikationsvägar har det vuxit fram nya fenomen på arbetsmarknaden, bland annat gig-ekonomin. Fenomenet kan beskrivas som ett sätt att organisera och effektivisera arbete genom digital teknik. LÄS MER
15. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER