Sökning: "globalisering digitalisering"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden globalisering digitalisering.

  1. 11. Kommunikationskanaler inom produktutvecklingsprocessen : före och under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Kasper Erlandsson; Eric Seing; [2021]
    Nyckelord :Product development process; communication; communication channels; interorganizational; intraorganizational; COVID-19; informal communication; innovation; Produktutvecklingsprocessen; kommunikation; kommunikationskanaler; interorganisatoriskt; intraorganisatoriskt; covid-19; informell kommunikation; innovation;

    Sammanfattning : Välfungerande kommunikation är något otroligt viktigt för företag och särskilt inom produktutvecklingsprojekt. Historiskt sett har mycket av kommunikationen varit uppbyggd kring fysisk närhet, även om det förändrats något på senaste tiden i samband med globalisering och digitalisering där företag använt sig mer av kommunikation på distans. LÄS MER

  2. 12. Framtidens Projektledare, i en digital och global byggbransch

    Master-uppsats, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Sebastian Larsson; [2020]
    Nyckelord :Framtidens projektledare; projektledning; hard skills; soft skills; digitalisering; globalisering; The future project manager; project management; digitalization; globalization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Framtidens Projektledare, i en digital och global byggbransch. Författare: Sebastian Larsson Handledare: Radhlinah Aulin, universitetslektor på̊ institutionen för bygg- och miljöteknologi, avdelningen för byggproduktion, Lunds Universitet. LÄS MER

  3. 13. Filmbranschen och den virtuella organisationen : Kunskap från tre filmproducenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Viklund; [2020]
    Nyckelord :Virtual organization; culture; trust; film industry;

    Sammanfattning : Trender som globalisering och digitalisering har gjort det möjligt för organisationer att sammankoppla specialister globalt utspridda. Detta för att samarbeta mot ett gemensamt mål med hjälp av information-och kommunikationsteknologi. Organisationer med denna struktur kallas för virtuella organisationer. LÄS MER

  4. 14. Upplevelser och klassmedvetande inom prekariatet : En intervjustudie med leveranspersoner inom gig-ekonomin

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Johan Dahlbom; Eden Reta; [2020]
    Nyckelord :gig-ekonomi; klassmedvetande; flexibilitet; Foodora; ekonomisk otrygghet;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden är i ständig förändring. Som ett resultat av globalisering, digitalisering och nya kommunikationsvägar har det vuxit fram nya fenomen på arbetsmarknaden, bland annat gig-ekonomin. Fenomenet kan beskrivas som ett sätt att organisera och effektivisera arbete genom digital teknik. LÄS MER

  5. 15. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER